Diabetes

החשיבות הפרוגנוסטית של תגובה מוקדמת של בצקת מקולארית על-רקע סוכרת לטיפול במעכבי VEGF (מתוך J Vitreoretin Dis)

תגובה מוקדמת לטיפול במעכבי VEGF (Vascular Endothelial Growth Factor) עשויה לסייע בניבוי התוצאות ארוכות הטווח בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר קטן, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of VitreoRetinal Diseases.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 34 חולים (40 עיניים) עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, שנבדקו בין יוני 2011 ועד יוני 2014. המשתתפים היו בגילאי 18 שנים ומעלה, ללא טיפול קודם לבצקת המקולארית או ללא טיפול בשלושת החודשים האחרונים. כל המשתתפים השלימו לפחות שלוש זריקות חודשיות עוקבות של מעכבי VEGF.

החוקרים בחנו את חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר ואת עובי CRT (Corneal Retinal Thickness) בתחילת המחקר ושוב לאחר 1, 2, 3, 6 ו-12 חודשים. תגובה למעכבי VEGF הוגדרה בנוכחות ירידה של למעלה מ-25% ב-CRT לאחר שלושה חודשים.

החוקרים זיהו שיפור בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר לאחר החודש הראשון לטיפול, עם ירידה מממוצע של 0.60 logMAR בתחילת המחקר ל-0.53 logMAR. השיפור נותר בביקורת לאחר שלושה חודשים ולאחר 12 חודשים.

יתרה מזאת, עובי CRT ירד בכל נקודות הזמן שנבחנו: מ-434.58 מיקרומטר בתחילת המחקר ל-389 מיקרומטר לאחר חודש אחד, 352.75 מיקרומטר לאחר שלושה חודשים ו-324.18 מיקרומטר לאחר שנה.

מניתוח נוסף של הנתונים עלה כי סף של ירידה של מעל 15% בעובי CRT לאחר חודש אחד ניבא תגובה למעכבי VEGF לאחר שלושה חודשים.

החוקרים מדגישים את העובדה כי זיהוי חולים המגיבים בשלב מוקדם לטיפול עשוי לסייע לרופאים להחליט אם להמשיך באותו טיפול או לעבור לטיפול חליפי וכי ההערכות ששימשו במחקר הנוכחי אינן דורשו תהתערבויות נוספות מעבר לאלו הנפוצות בשימוש.

J Vitreoretin Dis. Published online Februrary 1, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה