Diabetes

הערכת חדות ראיה בעיניים לאחר טיפול בזריקות Ranibizumab לתוך הזגוגית בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת (Br J Ophthalmol. )

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Ophthalmology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי במדגם גדול של עיניים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, שטופלו ב-Ranibizumab (לוסנטיס) בבריטניה, ב-33% מהחולים תועדה חדות ראיה של 6/12 או טובה יותר בעין המטופלת לאחר 12 חודשים, בהשוואה ל-25% בתחילת הדרך. השיפור מהמוצע בראיה עמד על חמש אותיות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את המאפיינים הבסיסיים ותוצאות הראיה בעיניים שטופלו ב-Ranibizumab בשל בצקת מקולארית על-רקע סוכרת.

החוקרים אספו נתונים מרשומות רפואיות ממוחשבות מ-19 מרכזים משתתפים בבריטניה: גיל בעת זריקה ראשונה, חדות ראיה לפי ETDRS, מספר זריקות, רטינופתיה סוכרתית לפי ETDRS ודרגת מקולופתיה בתחילת המחקר ובמהלך הביקורים. התוצאים העיקריים כללו את השינוי בחדות ראיה ממוצעת מתחילת המחקר, מספר זריקות וביקורים במרפאה ומאפיינים המשפיעים על השינוי בחדות הראיה ודרגת רטינופתיה סוכרתית.

החוקרים אספו נתונים אודות 12,989 ביקורי מרפאה מתחילת  המחקר ומעקב אחר 3,103 עיניים. הגיל הממוצע בעת הטיפול הראשון עמד על 66 שנים. חדות ראיה ממוצעת (אותיות) בעיניים לאחר שנתיים עמדה על 51.1 בתחילת המחקר, 54.2 ו-52.5 לאחר שנה ושנתיים, בהתאמה. השיפור הממוצע בראיה עמד על חמש אותיות. שיעור העיניים עם חדות ראיה של 72 אותיות או טוב יותר עמד על 25% ו-33% בעעקבות טיפול בעיניים שלא טופלו קודם לכן.

עיניים שהיו במעקב במשך לפחות שישה חודשים טופלו בממוצע ב-3.3 זריקות במהלך ממוצע של 6.9 ביקורים במרפאות חוץ בשנה הראשונה.

Br J Ophthalmol. 2017;101(1):75-80

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה