Diabetes

אופטומטריסטים מזהים חולים רבים עם סוכרת לא-מאובחנת (מתוך הודעת ה-AOA)

אופטומטריסטים בארצות הברית זיהו בשנת 2014 בלבד קרוב לרבע מיליון חולים עם ביטויים אופייניים לסוכרת, שבסופו של דבר הובילו לאבחנת סוכרת, אך לא היו מודעים למחלה ולכן לא קיבלו טיפול לסוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מטעם ה-AOA (American Optometric Association).

החוקרים מסבירים כי רבים לא מבינים כי אופטומטריסטים הם אלו המספקים את מרבית הטיפול העיני בארצות הברית. לדבריהם, חלק מההערכה העינית המקיפה שלהם כוללת פרטים אודות ההיסטוריה הרפואית, בדיקת לחץ דם, טיפולים תרופתיים וכן הלאה ובמקרים רבים הם מהווים את איש הצוות הרפואי היחיד המטפל בהם.

אופטומטריסטים יכולים לזהות שינויים או ממצאים חריגים במקרים בהם סוכרת אינה מאוזנת היטב. לאחר אבחנת סוכרת, הם מדריכים את המטופלים אודות חשיפה בדיקה מקיפה אצל הרופא וכן יוצרים קשר עם הרופא המטפל במטרה שיקפיד על המעקב אחריהם. בתלות בגיל החולים וטיב איזון הסוכרת נקבעת ההחלטה על חזרה לבדיקה עינית מקיפה פעמיים בשנה להבטחת שמירת בריאות העין טוב ככל הניתן.

מסקר שנערך מטעם ה-AOA עלה כי רק 54% מחולי סוכרת מבקרים בקביעות אצל אופטומטריסט לצורך הערכה עינית מקיפה כל שנה. פחות ממחצית מהנשאלים (41%) הבינו כי ניתן לזהות סוכרת דרך הבדיקה העינית המקיפה.

עוד עלה מהסקר כי אופטומטריסטים זיהו רטינופתיה סוכרתית ב-14% מחולי הסוכרת. סוכרת הינה הגורם המוביל לעיוורון בחולים מתחת לגיל 74 שנים.

מעבר לזיהוי מחלה סיסטמית דוגמת סוכרת, ניתן לזהות גם סימנים ליתר לחץ דם והפרעות אחרות בכלי הדם.

מתוך הודעת ה-AOA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה