Diabetes

בדיקת OCT Angiography עשויה לסייע בזיהוי מוקדם של רטינופתיה סוכרתית (מתוך כנס ה- American Academy of Optometry)

במהלך כנס מטעם ה-American Academy of Optometry הציגו חוקרים ממצאי מחקר חדש, מהם עלה כי בדיקת OCT Angiography (Optical Coherence Tomography) עשויה לסייע בזיהוי מיקרו-אניוריזמות המהוות סמן ראשון לרטינופתיה סוכרתית.

המחוקרים מסבירים כי עם זיהוי מיקרו-אניוריזמות אלו ניתן להסביר למטופלים אודות איזון טוב יותר של הסוכרת למניעת אובדן ראיה.

להערכת תוצאות השימוש בבדיקת OCT Angiography לזיהוי סימנים מוקדמים לרטינופתיה סוכרתית, החוקרים השלימו את הבדיקה בשלוש נשים בגילאי 62-68 שנים עם סוכרת מסוג 2. המטופלות סבלו מסוכרת במשך 16-32 שנים.

מיקרו-אניוריזמות אפשריות הופיעו כבליטה עקולה, מוקדית, היפר-רפלקטיבית של כלי הדם של הרשתית. כאשר החוקרים השלימו צילום פונדוס באותן מטופלות הם לא זיהו את המיקרו-אניוריזמות וכן אלו לא זוהו בבדיקה קלינית.

עם זאת, ישנם לפחות שלושה מכשולים לגישה זו לזיהוי רטינופתיה סוכרתית. ראשית, ארטיפקטים עקב תנועה עדיין מהווים שיקול חשוב. הטכניקות הנוכחיות אינן יכולות למנוע תזוזה של עיני הנבדקים באופן מספק למניעת עיוות של ההדמיה. שנית, החוקרים התקשו לחזור על הממצאים. ולסיום, שטח הסריקה שהתמקד באזור קטן יחסית בפוביאה מותיר חלק גדול מהרשתית שלא נבדק, כאשר ברטינופתיה סוכרתית הנטיה היא לשינויים היקפיים.

מתוך כנס ה- American Academy of Optometry

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה