Diabetes

הערכת תועלת תוספת רסברטרול לטיפול בחולים מאוזנים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי תוספת רסברטרול לחולים מאוזנים עם סוכרת מסוג 2 אינה מובילה לשיפור רגישות לאינסולין בכבד או בפריפריה.

מטרת המחקר הייתה לבחון אם תוספי רסברטרול עשויים לשפר את הרגישות לאינסולין ולשפר את הבריאות המטבולית הכוללת, מעבר לטיפול הסטנדרטי לסוכרת.

17 חולים מאוזנים היטב עם סוכרת מסוג 2 טופלו בפלסבו ורסברטרול במינון 150 מ”ג בייום במסגרת מחקר אקראי, כפל-סמיות, במשך 30 ימים. התוצא העיקרי כלל רגישות לאינסולין כפי שנקבע לפי Hyperinsulinemic-Euglycemic Clamp.

מהתוצאות עולה כי לא חל שינוי ברגישות לאינסולין בכבד או בפריפריה במטופלים ברסברטרול. כמו כן, לא חל שינוי בתכולת שומנים בתוך הכבד עם התוספים; עם זאת, השינוי בתכולת שומנים בתוך הכבד עמד בקורלציה שלילית עם רמות רסברטרול בדם. תכולת שומנים בתוך תאי שריר עלתה בסיבי שריר מסוג 2, ולחץ הדם הסיסטולי נטה להיות נמוך יותר עם טיפול ברסברטרול. בנוסף, הטיפול ברסברטרול הביא לשיפור משמעותי בתפקוד מיטוכונדריות מחוץ לגוף.

החוקרים זיהו קורלציה בין רמות מטבוליט של רסברטרול בדם (Dihydroresveratrol) ובין מינון מינון מטפורמין שנטלו החולים, רמזז לאינטראקציה בין מטפורמין ורסברטרול. ניתן לשער כי העדר השפעה של רסברטרול על רגישות לאינסולין נובעת מאינטראקציה.

ממצאי המחקר מטילים ספק בתועלת של רסברטרול כתוספת טיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומדגישים את הצורך במחקרים נוספים בחולים שאינם תחת טיפול תרופתי או בחולים עם קדם-סוכרת.

Diabetes Care 2016 Oct

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה