Diabetes

הנחיות חדשות תומכות בהרחבת השימוש במשאבות אינסולין ומדי סוכר רציף בחולי סוכרת (J Clin Endocrinol Metab)

הנחיות קליניות חדשות תומכות בשימוש נרחב יותר במשאבות אינסולין ומדי סוכר רציף (קרויים גם סנסורים) בטיפול בחולי סוכרת. ההנחיות פורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism ונתמכות ע”י ה-Endocrine Society בשילוב עם ה-American Association for Clinical Chemistry, American Association of Diabetes Educators ו-European Society of Endocrinology.

פאנל המומחים המליץ על שימוש במשאבות אינסולין על-פני זריקות אינסולין יומיות מרובות של אינסולין אנאלוגי במרבית החולים עם סוכרת מסוג 1, הנכונים ומוכנים להשתמש בהתקנים אלו, וכן מציעים משאבות בחולים נבחרים עם סוכרת מסוג 2, הנדרשים לטיפול באינסולין.

בנוסף,  מומלץ ניטור סוכר רציף בזמן-אמת במבוגרים עם סוכרת מסוג 1, שוב במידה ונכונים ומוכנים להשתמש בהתקנים אלו. בחולים עם סוכרת מסוג 2, ההנחיות מציעות שימוש בניטור סוכר רציף לסירוגין באלו שאינם תחת טיפול באינסולין לפני ארוחות עם המוגלובין מסוכרר של 7% ומעלה.

ההנחיות נוגעות גם לקריטריוני בחירת החולים, שיקולים הנוגעים להדדרכה, אימון ותמיכה רציפה בכלל החולים המשתמשים בשני ההתקנים, כולל שימוש בהתקנים אלו בבית חולים.

זמן קצר לאחר פרסום ההנחיות, מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לבלב מלאכותי חדש, ה-MiniMed 670G (מדטרוניק) מערכת מתן אינסולין המאושרת הראשונה עם סגירה של הלולאה, תוך חיבור משאבת אינסולין למד סוכר רציף, כך שבאופן אוטומטי מבוצע ניטור של רמות הסוכר בדם ומתן מינון הולם של אינסולין בזאלי.

הלבלב המלאכותי מאושר לשימוש בחולים בגילאי 14 שנים ומעלה עם סוכרת מסוג 1. עם זאת, ה-MiniMed עדיין דורש שהחולים יזינו נתוני ארוחה למינון בולוסים של אינסולין.

המומחים קוראים לאסוף נתונים נוספים וניסיון קליני בנוגע לסיכון והתועלת של לבלב מלאכותי.

J Clin Endocrinol Metab. Published online September 2, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה