Diabetes

עשרה סמנים מנבאים תוצאות קרדיווסקולאריות בחולי סוכרת (מתוך כנס ה-EASD)

פאנל של עשרה סמנים שניבאו תוצאות קרדיווסקולאריות בחולים עם הפרעות באיזון רמות הסוכר בדם במחקר ORIGIN (Outcome Reduction with an Initial Glargine Intervention) ניבאו באופן דומה תוצאות קרדיווסקולאריות במשתתפים עם סוכרת במחקר HOPE (Heart Outcomes Prevention Evaluation).

במחקר החדש שהוצג במהלך כנס ה-EASD (European Association for the Study of Diabetes) בחנו החוקרים את יכולת הניבוי על-בסיס עשרת הסמנים באוכלוסיית מחקר שונה.  עשרת הסמנים כוללים: NT-proBNP, Trefoll Factor 3, Growth/Differentiation Factor 15, Apolipoprotein B, Angiopoietin-2, Osteoprotegerin, α-2-Macroglobulin, Hepatocyte Growth Factor Receptor ו-Chromogranin A.

מבין 350 משתתפים במחקר HOPE עם סוכרת בתחילת המחקר, 77 חולים עם תוצא משולב של אירועים קרדיווסקולאריים נכללו בניתוח הנתונים העדכני. הדגימות נבחנו לעשרת הסמנים שזוהו במחקר ORIGIN עם הערכת הקשר בין סמנים אלו והתוצא המשולב, לאחר תקנון לשבעה מבין שמונה גורמי סיכון קליניים.

מהתוצאות עלה כי כל עשרת הסמנים, למעט Chromogranin A, לוו ביחסי סיכון מאוד עקביים עם ממצאי מחקר ORIGIN. הסמנים הובילו לשיפור הדיוק הסטטיסטי של התוצא המשולב.

החוקרים מדווחים כי תשעה מבין עשרת הסמנים הדגימו השפעה דומה איכותית. סמן אחד הצביע על מגמה הפוכה, אך כל הסמנים ניבאו אירועים קרדיווסקולאריים.

לדברי החוקרים, פאנל הסמנים עשוי להיות בעל ערך מחקרי רב ולסייע לזהות חולי סוכרת בסיכון קרדיווסקולארי גבוה למחקרים נוספים. הנתונים מעידים כי מעבר לגורמי סיכון קליניים, הסמנים הביאו להגדלת היכולת לזהות חולים בסיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים.  הסמנים הללו אינם מהווים חלופה לגורמי סיכון קליניים, אך מוסיפים ומשפרים את יכולת ניבוי אירועים קרדיווסקולאריים מעל ומעבר לגורמי סיכון קליניים בלבד.

מתוך כנס ה-EASD

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה