Diabetes

שיפור איזון גליקמי ושונות בערכי הסוכר עם טיפול חד-שבועי ב-Exenatide בחולי סוכרת תחת טיפול בגלוקומין (Diabetes Obes Metab)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity & Metabolism, עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 תחת טיפול בגלוקומין, טיפול חד-שבועי ב-Exenatide (ביידוריון) הוביל לשיפור משמעותי באיזון יומי של רמות הסוכר בדם והפחית וריאביליות גליקמית לאחר ארבעה ועשרה שבועות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השפעות מתן חד-שבועי של Exenatide על וריאביליות ואיזון גליקמי במהלך 24 שעות. מדגם המחקר כלל 60 חולים שטופלו ב-Exenatide ו-56 חולים שטופלו בפלסבו, עם ריכוז המוגלובין מסוכרר בתחילת המחקר של 8.2% ו-8.0%, בהתאמה; ריכוז סוכר בדם בצום של 178 מ”ג/ד”ל ו-168 מ”ג’/ד”ל, בהתאמה. טיפול חד-שבועי ב-Exenatide הפחית ריכוז סוכר ממוצע במהלך 24 שעות, בהשוואה לפלסבו, עם איזון עקבי לאורך השבוע.

הטיפול הפעיל הפחית ריכוז סוכר בדם בצום וריכוז סוכר שעתיים לאחר-ארוחה בהשוואה לפלסבו, לאחר ארבעה שבועות ולאחר עשרה שבועות. לאחר עשרה שבועות, הטיפול הפעיל הפחית את האמפליטודה הממוצעת של עליות סוכר ואת סטיית התקן של ריכוז הסוכר הממוצע. לאחר עשרה שבועות, בחולים שטופלו ב-Exenatide משך הזמן בטווח סוכר תקין היה ארוך יותר (77% לעומת 58% עם פלסבו), עם פחות אירועי היפרגליקמיה (22% לעומת 42%), ודמיון בהיפוגליקמיה (0.7% לעומת 0.3%).

אירועים חריגים נפוצים כללו נודולים באתר הזריקה (10% לעומת 0%), זיהומים בדרכי השתן (6.7% לעומת 8.9%) ובחילות (6.7% לעומת 0%).

בחולים עם סוכרת מסוג 2, המטופלים בגלוקומין, הטיפול החד-שבועי ב-Exenatide הוביל לשיפור איזון גליקמי והפחתת וריאביליות ערכי סוכר לאחר ארבעה ועשרה שבועות.

Diabetes Obes Metab. 2016 Aug 16

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה