Diabetes

נוכחות אי-ספיקת לב אינה משפיעה על יתרונות טיפול ב-Empagliflozin (מתוך כנס ה-ESC)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-ESC (European Society of Cardiology), עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 ומחלה קרדיווסקולארית ישנה תועלת לטיפול ב- Empagliflozin (ג’רדיאנס) בין אם סובלים מאי-ספיקת לב, מפתחים אי-ספיקת לב, או ללא אי-ספיקת לב.

הממצאים מבוססים על ניתוח נתוני מחקר EMPA-REG, שכלל 7,020 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Empagliflozin (10 מ”ג או 25 מ”ג) או פלסבו, שניתנו כל יום בין ספטמבר 2010 ועד אפריל 2013. תוצא הסיום העיקרי של המחקר היה משלב תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי או אירוע מוחי לא-פטאלי.

התוצא העיקרי תועד ב-490 מבין 4,687 חולים (10.5%) בקבוצת הטיפול הפעיל, בהשוואה ל-282 מבין 2,333 חולים (12.1%) בקבוצת הפלסבו (יחס סיכון של 0.86, p<0.001 להעדר נחיתות, p<0.04 לעדיפות).

הטיפול ב- Empagliflozin הוביל לסיכון נמוך יותר משמעותית לתמותה קרדיווסקולארית (יחס סיכון של 0.62), תמותה מכל סיבה (יחס סיכון של 0.68) ואשפוזים בשל אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 0.65). הירידה בשיעורי תוצא הסיום העיקרי נבעה בעיקר מירידה של 38% בתמותה קרדיווסקולארית.

כעת החוקרים בחנו את ההשפעה של Empagliflozin על נטל אי-ספיקת לב וההשפעות על תוצאות אי-ספיקת לב על-פי ניתוח תמותה קרדיווסקולארית בתתי-קבוצות של חולים עם אי-ספיקת לב או חולים שפיתחו אי-ספיקת לב.

בחולים עם אי-ספיקת לב נרשמה ירידה של 33% בתמותה קרדיווסקולארית עם Empagliflozin, בהשוואה לחולים בקבוצת הפלסבו (10.4% לעומת 15.3%). בחולים שטופלו ב- Empagliflozin ללא אי-ספיקת לב תועדה ירידה של 37% בתמותה קרדיווסקולארית, בהשוואה לפלסבו (2.7% לעומת 4.2%).

החוקרים כותבים כי מהממצאים עולה כי בכלל האוכלוסייה נרשמה ירידה אבסולוטית בתמותה בהיקף של 2.2%. באוכלוסיית חולי אי-ספיקת לב נרשמה ירידה אבסולוטית של 4.9% בתמותה, ובאוכלוסיית החולים ללא אי-ספיקת לב נרשמה ירידה של 1.4% בשיעורי תמותה.

החוקרים כותבים כי התועלת של Empagliflozin תועדה בחולים עם כל סוגי אי-ספיקת לב.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה