Diabetes

חוקרים מצהירים על השפעות ארוכות טווח של אימון בריאות (Annals of Family Medicine)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

אימון לאורח חיים בריא עשוי להשפיע על חולים גם בטווח הארוך, כך עולה ממחקר חדש.

אימון בריאות ידוע כטיפול ראשוני יעיל לניהול עצמי של מחלות כרוניות, אך מעט ידוע על התמדה של יתרונות הטיפול. מחקר אמריקאי חדש של אוניברסיטת קליפורניה סן פרנסיסקו, שפורסם ב- Annals of Family Medicine, ערך מחקר תצפיתי כדי לאמוד את השיפור בגורמי סיכון של מחלות קרדיווסקולריות.

לשם כך ביצעו החוקרים מעקב נטורליסטי, 12 חודשים של ניסוי קליני אקראי (RCT) המשווה בין אימון בריאות לטיפול רגיל, בקרב חולים עם סוכרת לא מאוזנת, יתר לחץ דם או היפרליפידמיה. המשתתפים היו במעקב במשך 24 חודשים מתחילת RCT. תוצאה ראשונית של המחקר הייתה הגעה לפרופורציה של לפחות אחד מן הערכים (המוגלובין A1c, לחץ דם סיסטולי או כולסטרול LDL) שהיו גבוהים בתחילת המחקר. תוצאה משנית הייתה כל הישג קליני אינדיבידואלי אחר. מבחן חי בריבוע ומבחן t מזווג הושוו למשתנה דיכוטומי ומשתנה רציף.

תוצאות המחקר הראו ש- 290 מתוך 441 משתתפים (65.8%) השתתפו בשני המעקבים, 12 ו- 24 חודשים. שיעור המטופלים באימון RCT אשר השיגו תוצאה ראשונית ירד רק מעט מ- 47.1% ב-12 חודשים ל-45.9% לאחר 24 חודשים (P=.80). שיעור היעד להמוגלובין A1c ירד מ- 53.4% ל- 36.2% (P=.03). שאר הערכים הקליניים היו ללא שינויים משמעותיים בין 12 ל-24 חודשים.

תוצאות המחקר תומכות במסקנה שרוב התוצאות הקליניות המשופרות המשיכו גם שנה לאחר סיום ההתערבות של אימון בריאות.

What Happens After Health Coaching? Observational Study 1 Year Following a Randomized Controlled Trial. Anjana E. Sharma, MD Rachel Willard-Grace, MPH Danielle Hessler, PhD Thomas Bodenheimer, MD, MPH David H. Thom, MD, PhD. doi: 10.1370/afm.1924Ann Fam Med May/June 2016vol. 14 no. 3 200-207.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה