Diabetes

סוכרת מעלה את הסיכון לתמותה במשך שנים לאחר התקף לב (J Epidemiol Community Health)

בחולים עם סוכרת נרשמה עליה של 50% בסיכון לתמותה לאחר אוטם לבבי, ,בהשוואה לחולים לאחר התקף לב שאינם סובלים מסוכרת, כך עולה מתוצאות המחקר הגדול ביותר מסוגו בנושא, שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת Journal of Epidemiology and Community Health.

החוקרים התבססו על מדגם ארצי מבוסס-אוכלוסיה (281,259 חולים לאחר אוטם לבבי עם עליות מקטע ST ו-422,661 חולים עם אוטם לבבי ללא עליות מקטע ST), על-בסיס מאגר UK Acute Myocardial Infarction Registry (MINAP), בתקופה שבין 1 בינואר, 2003, ועד 30 ביוני, 2013. החוקרים התאימו בגיל, מין, שנה קלנדרית ושיעורי תמותה ספציפיים למדינה באוכלוסיית אנגלייה וויילס (56.9 מיליון אנשים) למקרים של אוטם לבבי.

במהלך מעקב של למעלה מ-1.94 מיליון שנות-אדם, כולל 120,568 חולים עם סוכרת (17.1%), תועדו 187,875 מקרי תמותה (26.7%). בסיכומו של דבר, שיעורי התמותה הלא-מתוקנים היו גבוהים יותר בקרב חולים עם סוכרת, בהשוואה לאלו ללא סוכרת (35.8% לעומת 25.3%). לאחר תקנון לגיל, מין ושנת אוטם לבבי חד, סוכרת לוותה בעליה של 72% ו—67% בסיכון לתמותה לאחר אוטם שריר הלב עם עליות מקטע ST ואוטם שריר הלב ללא עליות מקטע ST. סוכרת נותרה קשורה באופן מובהק עם עליה משמעותית בתמותה למרות תקנון לתחלואה נלווית וטיפול למחלות לב וכלי דם.

החוקרים כותבים כי הנתונים מעידים כי סוכרת מלווה בעליה משמעותית וארוכת טווח בסיכון לתמותה לאחר אוטם שריר הלב, מעל ומעבר להשפעות של מחלות אחרות, גורמי סיכון וטיפול תרופתי למחלות לב וכלי דם.

J Epidemiol Community Health 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה