Diabetes

ניתוח מעקף קיבה הטוב מבין הניתוחים הבריאטריים להסגת סוכרת מסוג 2 בצעירים (מתוך כנס ה-ADA)

בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 שיעורי נסיגת סוכרת היו גבוהים כפליים באלו לאחר ניתוח מעקף קיבה, בהשוואה לחולים לאחר ניתוח טבעת לפרוסקופי, עם סיכויים גבוהים יותר בקרב החולים השמנים והצעירים ביותר, עם משך סוכרת הקצר ביותר, שלא נטלו טיפול באינסולין, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-ADA (American Diabetes Association) ופורסמו בו-זמנית בכתב העת Diabetes Care.

מדגם המחקר כלל 2,458 מבוגרים לאחר ניתוח בריאטרי בעשרה מרכזים בארצות הברית בין השנים 2006-2009, ומבין אלו, החוקרים אספו נתונים אודות מצב הסוכרת ב-1,868 חולים. שליש מהחולים עם נתונים מלאים סבלו מסוכרת מסוג 2 בתחילת המחקר. חולים אלו היו לרוב בגילאי 40-50 ו-50% בעלי מדד מסת גוף של 40-50 ק”ג למטר בריבוע.

זהו אינו מחקר אקראי, החולים התייעצו עם המנתחים והחליטו על הפרוצדורה המתאימה. מבין 627 חולים עם סוכרת בתחילת המחקר, 466 השלימו ניתוח מעקף קיבה ו-140 ניתוח טבעת. יתר 21 החולים השלימו ניתוחים אחרים והוצאו מניתוח הנתונים.

בעת הגיוס למחקר, שתי הפרוצדורות הבריאטריות הנפוצות ביותר כללו ניתוח מעקף קיבה וניתוח טבעת.

כפי שפורסם בעבר, בחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה נרשמה ירידה של 15% במשקל הגוף הראשוני ובאלו לאחר ניתוח מעקף קיבה נרשמה ירידה של 30% במשקל הגוף.

הפוגת סוכרת הוגדרה בנוכחות ריכוז המוגלובין מסוכרר מתחת ל-6.5% (או ריכוז סוכר בדם בצום של 124 מ”ג/ד”ל, או פחות) ללא טיפול תרופתי לסוכרת. לאחר שלוש שנים, ב-68.7% מהחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה, בהשוואה ל-30.2% מאלו לאחר ניתוח טבעת תועדה הפוגה בסוכרת.

חולים בהם תועדה נסיגה של הסוכרת היו בשכיחות גבוהה יותר צעירים יותר (30-50 שנים), עם מדד מסת גוף של 50 ק”ג למטר בריבוע ומעלה, עם משך סוכרת של עד חמש שנים. טיפול באינסולין בתחילת המחקר ניבא סיכוי נמוך ב-73% להפוגת סוכרת בחולים לאחר ניתוח טבעת וסיכוי נמוך ב-34% בחולים לאחר ניתוח מעקף קיבה.

מתוך כנס ה-ADA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה