Diabetes

טיפול ב-Pioglitazone מעכב התקדמות לסוכרת מסוג 2 (מתוך כנס ה-ADA)

טיפול ב- Pioglitazone(אקטוס) הפחית במחצית את ההתקדמות לסוכרת בחולים עם עמידות לאינסולין ומחלה צרברווסקולארית, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר IRIS (Insulin Resistance Intervention after Stroke), שהוצגו במהלך כנס ה-ADA (American Diabetes Association).

החוקרים כותבים כי הממצאים של מחקר IRIS, שפורסמו מוקדם יותר השנה, העידו על ירידה משמעותית של 24% בסיכון להישנות אירוע מוחי או אוטם שריר הלב בחולים עם עמידות לאינסולין, ללא סוכרת גלויה, לאחר אירוע מוחי או התקף איסכמי חולף לאחרונה.

במחקר IRIS, 42% מבין 3876 החולים סבלו בתחילת הדרך מהפרעה במשק הסוכר עם ערכי סוכר בצום בטווח 100-125 מ”ג/ד”ל, כאשר בשני-שליש תועדו ערכי המוגלובין מסוכרר של 5.7% ומעלה. מעט למעלה ממחצית מהחולים מילאו את הקריטריונים לתסמונת מטבולית.

עם זאת, לאחר שנה אחת חלה ירידה משמעותית בריכוז הסוכר הממוצע בצום בקבוצת המטופלים ב- Pioglitazone (מ-98.2 ל-95.1 מ”ג/ד”ל), כאשר בקבוצת הפלסבו לא חל שינוי משמעותי. מדדי HOMA-IR (Homeostasis Model Assessment of Insulin Resistance) ירדו משמעותית עם Pioglitazone בהשוואה לפלסבו.

במהלך ממוצע של 4.8 שנים תועדה ירידה אבסולוטית בסיכון של 3.9% בהתקדמות לסוכרת עם Pioglitazone בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון של 0.48), עם ירידה גדולה יותר בסיכון בחולים שענו על הגדרות ה-ADA ל-IFG (Impaired Fasting Glucose, 8.5% לעומת 0.8%), באלו עם ריכוז המוגלובין מסוכרר של 5.7% ומעלה בהשוואה לריכוז נמוך יותר (5.6% לעומת 1.0%), אלו עם HOMA-IR של 4.6 ומעלה לעומת ערכים נמוכים יותר (6.3% לעומת 1.4%).

מומחים בתחום הוסיפו כי להערכתם, Pioglitazone, בפרט במינונים נמוכים, הינה תרופה אידיאלית למניעת סוכרת.

מתוך כנס ה-ADA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה