Diabetes

מה בין פגיעה כלייתית ועינית בחולי סוכרת ובין מחלות לב? (Lancet Diabetes Endocrinol)

סיבוכי סוכרת דוגמת פגיעה עינית, כלייתית או עצבית, עשויים להביא לעליה בסיכויים לאשפוזים ותמותה עקב מחלות לב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Lancet Diabetes & Endocrinology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת פוגעת בעיניים, עצבים וכליות דרך השפעותויה על כלי דם קטנים. נזק זה מוביל לסיכון המוגבר לעיוורון, קטיעות וכשל כלייתי.

במסגרת המחקר החוקרים עקבו אחר למעלה מ-49,000 חולים עם סוכרת מסוג 2, שטופלו בלמעלה מ-600 מרכזים רפואיים ברחבי בריטניה.  מחצית מהחולים היו במעקב במשך לפחות 5.5 שנים. במהלך המחקר, כ-2,800 חולים (כ-6%) פיתחו אירוע קרדיווסקולארי דוגמת התקף לב או אירוע מוחי.

נוירופתיה היקפית לוותה בסיכון גבוה יותר ב-40% לאירועים קרדיווסקולאריים. בחולי סוכרת עם רטינופתיה תועד סיכוי גבוה ב-39% לאירוע קרדיווסקולארי במהלך תקופת המחקר. עם נזק כלייתי, הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים עלה ב-35%.

בהשוואה לחולי סוכרת ללא סיבוכים אלו, בחולי סוכרת עם שלושת הסיבוכים תועדה עליה של כמעט כפליים בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים, דוגמת התקפי לב ואירועים מוחיים.

מהממצאים החדשים עולה כי בחולים עם סיבוכים מיקרווסקולאריים ייתכן ויש מקום לטיפול אגרסיבי יותר בסטטינים להפחתת רמות כולסטרול והפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים.

Lancet Diabetes Endocrinol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה