Diabetes

מה בין חסר וויטמין D ובין רטינופתיה סוכרתית? (מתוך כנס ה-AACE)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-AACE (American Association of Clinical Endocrinologists) עולה קשר בין רטינופתיה סוכרתית ובין חסר וויטמין D.

החוקרים השלימו סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה, לאחר חיפוש במאגרי MEDLINE ו-EMBASE אחר מאמרים שפורסמו עד יולי 2015. הם אספו מחקרים תצפיתיים שבחנו את הקשר בין רטינופתיה סוכרתית ובין חסר וויטמין D. חסר וויטמין D מוגדר כריכוז נמוך מ-20 ננוגרם/מ”ל.

החיפוש הראשוני העלה 122 כותרים. הנתונים נאספו מ-13 מאמרים שכללו 9,350 משתתפים עם סוכרת לאחר הערכה לרטינופתיה סוכרתית וחסר וויטמין D. זוהה קשר מובהק סטטיסטית בין רטינופתיה סוכרתית וחסר וויטמין D עם יחס סיכויים של 1.44. עוד נמצא ריכוז וויטמין D נמוך משמעותית בתת-קבוצה של חולים עם רטינופתיה סוכרתית, בהשוואה לקבוצת ביקורת עם הבדל ממוצע של 2.25- ננוגרם/מ”ל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהסקירה עולה קשר משמעותי בין חסר וויטמין D ורטינופתיה סוכרתית והודגם הבדל מובהק סטטיסטית בריכוז וויטמין D הממוצע בין חולים עם ובלי רטינופתיה סוכרתית. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם תוספי וויטמין D עשויים לספק הגנה מפני התפתחות והתקדמות רטינופתיה סוכרתית, בפרט בנשים מבוגרות.

מתוך כנס  ה-AACE

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה