Diabetes

טיפול ב-Exenatide מפחית וריאביליות ברמות הסוכר בדם בחולי סוכרת (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר FLAT-SUGER (Fluctuation Reduction With Insulin and GLP-1 Added Together) להוכחת עיקרון, מהם עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, התלויה באינסולין, חלה ירידה בוריאביליות רמות הסוכר בדם עם טיפול ב- Exenatide.

מדגם המחקר כלל 102 חולים עם סוכרת מסוג 2 בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם, שחולקו באקראי להמשך טיפול במטפורמין ואינסולין במשלב טיפול בזאל-בולוס לאחר תקופת הרצה בת 8-12 שבועות, או להחלפה למשטר טיפול באגוניסט לקולטן ל-GLP-1 עם אינסולין, תוך הפסקת טיפול אינסולין מהיר-פעולה.

חציון ריכוז המוגלובין מסוכרר היה דומה בשתי הקבוצות בתחילת המחקר, ונותר דומה לאחר 13 ו-26 שבועות. חישוב CV (Coefficient of Variation) של גלוקוז הצביע על מדד 30.3 בקבוצת הטיפול באינסולין ו-31.9 בקבוצת הטיפול ב- Exenatide בעת הגיוס למחקר.

לאחר 26 שבועות, נרשמה ירידה ב-CV של גלוקוז של 2.4- בקבוצת הטיפול ב- Exenatide, אך בקבוצת הטיפול באינסולין נרשמה עליה של 0.4. במהלך המחקר, בחולים שטופלו ב- Exenatide נרשמה ירידה של 4.8 ק”ג, בעוד שבקבוצת הטיפול באינסולין נרשמה עליה של 0.7 ק”ג. שינויים בריכוזי ALT ו-SAA (Serum Amyloid A) נטו משמעותית לטובת Exenatide.

                          

החוקרים כותבים כי שיפור במספר מדדים הקשורים בסיכון לסיבוכים תומך בהשלמת מחקר נוסף להערכת המנגנונים הפיזיולוגיים וכן הפוטנציאל של משלב טיפול זה לשיפור התוצאות הרפואיות באוכלוסיה זו.

Diabetes Care 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה