Diabetes

תזונה נכונה לאחר סוכרת הריונית מפחיתה סיכון ליתר לחץ דם (Hypertension)

במאמר שפורסם בכתב העת Hypertension מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש בנשים עם סוכרת הריונית, מהם עולה כי בנשים עם הרגלי התזונה הבריאים ביותר נרשמה ירידה של 20-30% בסיכון להתפתחות יתר לחץ דם, בהשוואה לאלו עם הרגלי התזונה הגרועים ביותר.

מדובר במחקר עוקבה פרוספקטיבי שכלל 3,818 נשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית ממדגם NHS II (Nurses’ Health Study), כחלק ממחקר Diabetes & Women’s Health Study, הנמשך בימים אלו. נשים אלו היו במעקב בין 1989-2011. היארעות יתר לחץ דם נקבעה על-בסיס שאלונים עצמיים והערכת הרשומות הרפואיות.

החוקרים בחנו את מדדי ההיענות לדיאטת Alternative Healthy Eating Index, Alternative Mediterranean Diet ודיאטת DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension) של כל משתתפת. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין מדדי התזונה ויתר לחץ דם, תוך תקנון לגורמי סיכון מג’וריים ליתר לחץ דם.

החוקרים תיעדו 1,069 מקרים חדשים של יתר לחץ דם במהלך חציון מעקב של 18.5 שנים. לאחר תקנון לגורמי סיכון מג’וריים ליתר לחץ דם, כולל מדד מסת גוף, זוהה קשר הפוך בין מדדי ההיענות לדיאטת Alternative Healthy Eating Index, Alternative Mediterranean Diet ודיאטת DASH ובין הסיכון ליתר לחץ דם עם יחסי סיכון של 0.76 לדיאטת Alternative Mediterranean Diet, 0.72 לדיאטת DASH ו-0.70 לדיאטת Alternative Mediterranean Diet.

החוקרים מצאו כי היענות להרגלי תזונה בריאים לוותה בסיכון מופחת להתפתחות יתר לחץ דם בקרב נשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית.

Hypertension 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה