Diabetes

סוכרת מעלה סיכון לאשפוזים ותמותה עקב מחלות כבד (J Hepatol.)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Hepatology עולה כי סוכרת מסוג 2 מלווה בסיכון מוגבר לאשפוזים או תמותה בשל כל מחלות הכבד הכרוניות הנפוצות, כאשר חוזק הקשר בין השתיים השתנה לפי סוג מחלת הכבד, מגדר ומצב סוציו-אקונומי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעה של סוכרת מסוג 2 על אשפוזים ותמותה עקב מחלות כבד כרוניות נפוצות אינה ברורה. מטרתם כעת הייתה לבחון את הקשר בין סוכרת מסוג 2 ובין מחלות כבד כרוניות במחקר עוקבה רטרוספקטיבי ולבחון את חשיבות מגדר ומצב סוציו-אקונומי.

החוקרים זיהו את כל המקרים של מחלת כבד אלכוהולית, מחלת כבד אוטואימונית, המוכרומטוזיס, סרטן כבד, מחלת כבד שומני שאינה על-רקע אלכוהול ומחלת כבד נגיפית בקרב חולים בגילאי 40-89 שנים בסקוטלנד, בשנים 2004-2013.

הנתונים הצביעו על 6,667 אירועים של מחלת כבד כרונית בקרב מבוגרים עם סוכרת במהלך מעקב של 1.8 מיליון שנות-אדם ו-33,624 אירועים של מחלת כבד כרונית במבוגרים אחרים במהלך מעקב של 24 מיליון שנות-אדם.

בגברים ונשים עם סוכרת מסוג 2 נרשמה עליה של פי 1.27 ופי 5.36 בסיכון לתוצא סיום משולב שכלל אשפוז עקב מחלת כבד כרונית או תמותה בשל מחלת כבד כרונית, כולל סרטן, בהשוואה לביקורות תואמות בגיל ומין, ללא סוכרת.

בהשוואה לגברים עם סוכרת, בנשים עם סוכרת נרשמה עליה משמעותית בסיכון לאשפוז בשל מחלת כבד שומני שאינה על-רקע אלכוהול ותמותה בעקבות אבחנה זו. סביר להניח כי מקור ההבדל בכך שהנשים היו שמנות יותר מהגברים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי עליה בשכיחות סוכרת מסוג 2 צפויה להוביל לעליה בהיקף מחלות כבד כרוניות.

J Hepatol. 2016. Published online January 23, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה