Diabetes

ההשפעה של סוכרת על תוחלת חיים ומוגבלות (Diabetologia)

בגברים ובנשים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2 תוחלת חיים קצרה יותר והם חיים זמן רב יותר עם מוגבלות, בהשוואה לאלו שאינם סובלים מסוכרת, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Diabetologia.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של סוכרת על תוחלת החיים ועל תוחלת חיים ללא-מוגבלות בקרב מבוגרים עם ובלי סוכרת.

החוקרים התבססו על נתוני סקר SDAC Survey of Disability, Ageing and Carers) מאוסטרליה משנת 212 להערכת שכיחות מוגבלות ומגבלה חמורה או משמעותית בתפקוד היומיומי. הערכת התמותה התבססה על נתונים משנת 2011.

מהנתונים עולה כי תוחלת החיים הצפויה ותוחלת החיים ללא מוגבלות בגיל חמישים עמדה על 30.2 ו-12.7 שנים, בהתאמה, בקרב גברים עם סוכרת, וההערכות עמדו על 33.9 ו-13.1 שנים, בהתאמה, בנשים עם סוכרת. אובדן תוחלת החיים המשוער על-רקע סוכרת בגיל 50 עמד על 3.2 שנים בגברים ו-3.1 שנים בנשים, בהשוואה לאלו ללא סוכרת. אובדן מקביל של תוחלת חיים ללא מוגבלות עמד על 8.2 שנים בגברים ו-9.1 שנים בנשים.

בנשים עם סוכרת המספר האבסולוטי של שנים עם מוגבלות היה גדול יותר, בהשוואה לגברים עם סוכרת ונשים ללא סוכרת. העליה בתוחלת החיים ותוחלת החיים ללא-מוגבלות בכלל האוכלוסיה בגיל חמישים לאחר הסרה היפותטית של אלו שאובחנו עם סוכרת עמדה על 0.6 שנים ו-1.8 שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במבוגרים, סוכרת מובילה לירידה מתונה בתוחלת החיים וירידה משמעותית בתוחלת החיים ללא-מוגבלות. הם קוראים לזהות גורמים ספציפיים למוגבלות והתערבויות יעילות.

Diabetologia

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה