Diabetes

הערכת תוצאות טיפול ב-Bevacizumab בבצקת מקולארית על-רקע סוכרת בתנאי מחקר ובמציאות (Br J Ophthalmol)

בתנאים מציאותיים, טיפול לתוך הזגוגית ב- Bevacizumab(אווסטין) בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת אינו יעיל כמו במחקרים קליניים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת British Journal of Ophthalmology.

החוקרים ערכו סדרת מקרים רטרוספקטיבים שכללה חולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, שקיבלו זריקה ראשונה של Bevacizumab לתוך הזגוגית (שימוש מחוץ להתוויות המאושרות) בין ספטמבר 2006 ועד יולי 2009 ב-12 מרכזים רפואיים בספרד ואמריקה הלטינית. הם סקרו את הרשומות של 201 חולים עוקבים (296 עיניים).

החולים טופלו בלפחות זריקה אחת של Bevacizumab במינון 1.25 מ”ג, עם מעקב מינימאלי של 60 חודשים. מספר הזריקות לתוך הזגוגית בכל עין נע בין 1-47 (ממוצע של 8.4 זריקות).

לאחר 60 חודשים, ב-86 עיניים (29%) חל שיפור בחדו תהראיה המתוקנת הטובה ביותר; ב-129 עיניים (43.6%) לא חל שינוי; ב-81 עיניים (27.4%) חלה ירידה של לפחות שתי שורות בבדיקת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר. עובי שכבה מקולארית מרכזית הממוצע ירד מ-403.5 מיקרומטרים ל-313.7 מיקרומטרים לאחר חמש שנים.

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון המדווח על תוצאות אנטומיות ותפקודיות ארוכות טווח של טיפול לתוך הזגוגית ב- Bevacizumab בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת.

Br J Ophthalmol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה