Diabetes

בחולי סוכרת סיכון מוגבר לזיהום ב-Staphylococcus aureus (מתוך Eur J Endocrinol)

בחולי סוכרת סיכון גבוה כמעט פי שלוש לבקטרמיה על-ידי Staphylococcus aureus שנרכש בקהילה, עם עליה בסיכון עם החמרה במחלה, כך עולה מתוצאות מחקר גדול, מבוסס-אוכלוסיה, שפורסמו בכתב העת European Journal of Endocrinology.

מדובר במחקר מקרה-ביקורת, מבוסס-אוכלוסיה, שכלל את כל המבוגרים עם אבחנה ראשונה של CA-SAB (Community Acquired Staphylococcus Aureus Bacteremia) וביקורות תואמות בצפון דנמרק, בין השנים 2000-2011.

החוקרים בחנו את יחס הסיכויים ל-CA-SAB בהתאם לסוכרת וכן בחנו אם הסיכון ל-CA-SAB היה שונה על-פי המאפיינים השונים של סוכרת (דוגמת משך סוכרת, איזון גליקמי ונוכחות סיבוכי סוכרת).

החוקרים זיהו 2,638 חולים עם היארעות של CA-SAB, מתוכם 713 חולים עם סוכרת (27%) ו-26,379 ביקורות (9.5% עם סוכרת). בחולי סוכרת תועד סיכון מוגבר משמעותית ל-CA-SAB, בהשוואה לביקורות (יחס סיכויים מתוקן של 2.8). משך סוכרת של 10 שנים ומעלה ואיזון גליקמי ירוד לווה בסיכון מוגבר, עם יחס סיכויים מתוקן של 2.3 בנוכחות סוכרת עם המוגלובין מסוכרר קטן מ-7% ויחס סיכויים מתוקן של 5.7 לסוכרת עם המוגלובין מסוכרר של 9% ומעלה.

הסיכון ל-CA-SAB היה גבוה במיוחד בחולים עם סיבוכים סוכרת,עם יחס סיכויים מתוקן של 5.5 בנוכחות סיבוכים מיקרווסקולאריים ויחס סיכויים מתוקן של 7.0 עם שילוב סיבוכים מיקרווסקולאריים ומאקרווסקולאריים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי סוכרת מלווה בסיכון מוגבר משמעותית ל-CA-SAB, בפרט בחולים עם סוכרת ממושכת, איזון גליקמי ירוד וסיבוכי המחלה.

Eur J Endocrinol. Published online March 10, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה