Diabetes

כושר גופני בגיל צעיר מנבא סיכון לסוכרת מסוג 2 (Ann Intern Med)

בצעירים שאינם בכושר גופני סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת מסוג 2 בגיל מבוגר יותר, ללא תלות במשקל הגוף, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין יכולת אירובית וכוח שרירים בגיל 18 שנים ובין הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בבגרות. מדובר במחקר עוקבה ארצי משבדיה, שכלל נתונים אודות למעלה מ-1.5 מיליון מגויסים בשנים 1969-1997.

34,008 גברים אובחנו עם סוכרת מסוג 2 במהלך מעקב של 39.4 מיליון שנות-אדם. יכולת אירובית נמוכה וכוח שרירים נמוך ניבאו באופן בלתי-תלוי סיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2. ההבדל האבסולוטי בהיארעות המצטברת של סוכרת מסוג 2 בין השליש התחתון והעליון של יכולת אירובית וכוח שרירים עמד על 0.22% לאחר 20 שנות מעקב, 0.76% לאחר 30 שנות מעקב ו-3.97% לאחר 40 שנות מעקב. בסיכומו של דבר, השילוב של יכולת אירובית נמוכה וכוח שרירים לווה בעליה של פי שלוש בסיכון לסוכרת מסוג 2, עם אינטראקציה אדטיבית חיובית. הקשרים הללו תוארו גם בקרב גברים עם מדד מסת גוף תקין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במדגם הגדול הנ”ל של גברים מגויסים לצבא, יכולת אירובית וכוח שרירים נמוכים בגיל 18 שנים מלווים בסיכון מוגבר בטווח הארוך לסוכרת מסוג 2, גם בקרב אלו עם מדד מסת גוף תקין.

Ann Intern Med. Published online 8 March 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה