Diabetes

התועלת של טיפול במעכבי VEGF כנגד בצקת מקולארית בחולי סוכרת (JAMA Ophthalmol)

בחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית תתכן תועלת ארוכת טווח להמשך טיפול במעכבי VEGF (Vascular Endothelial Growth Factor), כך עולה מניתוח פוסט-הוק של נתוני DRCR (Diabetic Retinopathy Clinical Research).

המחקר המקורי פורסם בשנת 2010 וכלל 854 עיניים מ-691 משתתפים. הסקירה הנוכחית התמקדה ב-117 עיניים עם עיבוי מקולארי פרסיסטנטי לאורך 24 שבועות, למרות ארבעה מחזורי טיפול בזריקות Ranibizumab (לוסנטיס) לתוך הזגוגית.

החוקרים בחנו את תוצאות השינויים ב-OCT (Optical Coherence Tomography) וחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בין 24 שבועות ועד לאחר שלוש שנים.

עיניים עם בצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית לאורך 24 שבועות הוגדרו כבצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית, עד להשגת עובי שדה מרכזי של פחות מ-250 מיקרומטר וירידה של 10% ומעלה בהשוואה לביקורת לאחר 24 שבועות בלפחות שני ביקורי מחקר עוקבים לאחר הביקור שנערך לאחר 24 שבועות.

הסבירות לבצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית כרונית ירדה מ-100% לאחר 32 שבועות ל-81.1% לאחר שנה, 55.8% לאחר שנתיים ו-40.1% לאחר שלוש שנים.

חדות הראיה השתפרה בממוצע בשבע אותיות בעיניים עם בצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית וב-17 אותיות בעיניים ללא בצקת מקולארית פרסיסטנטית לאורך שלוש שנים. ב-17 מבין 40 עיניים עם בצקת מקולארית סוכרתית כרונית לאחר שלוש שנים תועד שיפור של 10 אותיות ומעלה משבוע 24, כאשר בחמש עיניים נרשמה ירידה של 10 אותיות ומעלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בניתוח נתונים זה עולה כי ב-40% מהעיניים עם בצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית 24 שבועות לאחר התחלת טיפול ב-Ranibizumab זוהתה בצקת מקולארית סוכרתית פרסיסטנטית לאורך שלוש שנים ותוצאות הראיה היו רק מעט גרועות יותר בהשוואה ל-60% בהם הבצקת המקולארית לא הייתה פרסיסטנטית. אובדן ראיה של שתי שורות ומעלה לא היה נפוץ לאחר שלוש שנים.

JAMA Ophthalmol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה