Diabetes

חולי סוכרת צעירים רבים אינם מקבלים טיפול לתסמיני דיכאון (Diabetes Care)

מתוצאות מחקר PDC (Pediatric Diabetes Consortium) עולה כי ילדים ומתבגרים עם סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2 סובלים מדיכאון בשכיחות שונה, אך מעטים מקבלים סיוע או טיפול ללא תלות בסוג הסוכרת. ממצאי המחקר פורסמו במהלך חודש אוקטובר בכתב העת Diabetes Care.

מחקר PDC כלל שמונה מרכזי טיפול אקדמיים בילדים בארצות הברית. במסגרת המחקר התמקדו החוקרים בחולים ממועד הופעת סוכרת מסוג 1, שטופלו במרכז PDC בתוך שלושה חודשים מהאבחנה. הם גם כללו משתתפים ממאגר החולים עם סוכרת מסוג 2, שאובחנו על-פי קריטריוני ה-ADA.

החוקרים התבססו על שאלוני CDI 2 (Children’s Depression Inventory 2), שאלון לדיווח עצמי, לסקירת 261 צעירים עם סוכרת מסוג 1 ו-339 צעירים עם סוכרת מסוג 2, בגילאי 10-17 שנים. שאלון CDI 2 תוקף בעבר בצעירים עד גיל 17 שנים ונוח לשימוש מאחר והחולים יכולים להשלים שאלון זה במהירות ובקלות.

מהתוצאות עולה כי שיעור גבוה יותר משמעותית של צעירים עם סוכרת מסוג 2 דיווחו על תסמיני דיכאון, בהשוואה לצעירים עם סוכרת מסוג 1 (22% לעומת 13%, p=0.007). בשתי הקבוצות, לא זוהה קשר בין תסמיני דיכאון ובין הגיל, משך סוכרת, מין, גזע/מוצא או השכלת הורים.

בצעירים עם סוכרת מסוג 1, אך לא באלו עם סוכרת מסוג 2 זוהה קשר בין הכנסה משפחתית נמוכה ונוכחות השמנת יתר ובין תסמיני דיכאון.

מבין הצעירים עם תסמיני דיכאון, רק 4% מהחולים עם סוכרת מסוג 1 ו-9% מהחולים עם סוכרת מסוג 2 נבדקו ע”י צוות רפואי בשנה הקודמת. החוקרים אינם יודעים כיצד להסביר את השיעור הגבוה של חולים עם סוכרת מסוג 2 שקיבלו טיפול, בהשוואה לשיעור החולים עם סוכרת מסוג 1.

                                                   

מהנתונים עולה כי ייתכן ויש צורך בהשלמת בדיקות סקירה לדיכאון באופן שגרתי בצעירים עם סוכרת מסוג 1 ומסוג 2.

Diabetes Care. Published online October 12, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה