Diabetes

האם שמן זית כתית מעולה מפחית את רמות הסוכר והשומנים בדם? (Nutr Diabetes)

בהשוואה לסוגים אחרים של שומן, לשמן זית כתית מעולה עשויות להיות השפעות בריאותיות טובות יותר על רמות הסוכרים והשומנים בדם לאחר ארוחות, כך עולה מתוצאות מחקר איטלקי, שפורסמו בכתב העת Nutrition and Diabetes. החוקרים מוסיפים כי ממצאים אלו עשויים להסביר מדוע דיאטה ים-תיכונית מסורתית עתירת שמן זית מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם.

החוקרים  בחנו את ההשפעות של תוספת שמן זית כתית מעולה לדיאטה ים-תיכונית המבוססת על פירות, ירקות, דגנים ודגים, עם צריכה מעטה בלבד של מוצרי חלב או בשר אדום. בשני מקרים נפרדים, החוקרים סיפקו ל-25 משתתפים בריאים ארוחת צהריים ים-תיכונית מסורתית. בארוחה אחת, הם הוסיפו 10 גרם של שמן זית כתית מעולה, ובארוחה אחרת, הוסיפו 10 גרם של שמן תירס.

מבדיקות דם שנערכו לפני ושעתיים לאחר הארוחות עלה כי ריכוז הסוכר בדם עלה יותר לאחר האוכל בכל המשתתפים, ממצא תקין כלשעצמו. עם זאת, ריכוז הסוכר בדם עלה הרבה פחות לאחר ארוחה עם שמן זית, בהשוואה לארוחה עם שמן תירס.

ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם מחקר קודם שקשר בין שמן זית כתית מעולה ובין רמות מוגברות של אינסולין. עם זאת, לא ברור מדוע עם צריכת שמן זית כתית מעולה נרשמה גם רמה נמוכה יותר של חלקיקי כולסטרול מסוג LDL.החוקרים מצאו כי לאחר ארוחות עם שמן תירס תועדו רמות גבוהות משמעותית של חלקיקי LDL, בהשוואה לארוחות בתוספת שמן זית כתית מעולה.

החוקרים כותבים כי מדובר במחקר קטן והם לא בחנו אם תוספת שמן תירס לארוחות עשויה להיות עדיפה על אי הוספת שמן כלל. למרות זאת, הם טוענים כי מדובר באחד המחקרים הראשונים שקשר בין דיאטה ים תיכונית עם שמן זית כתית מעולה ובין רמות נמוכות יותר של סוכר וחלקיקי LDL לאחר ארוחות.

Nutr Diabetes 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה