Diabetes

סאנופי ואבוטק (Evotec) נכנסות לשיתוף פעולה מחקרי חדש לגילוי ולפיתוח טיפולים חדשניים לסוכרת

הודעת סאנופי

מטרת שיתוף הפעולה היא לתת מענה לצרכים של מטופלים, שטרם נמצאו להם מענה, באמצעות הדור הבא של טיפולים לסוכרת המבוססים על מחקר תאי גזע

סאנופי הודיעה היום שהחברה נכנסה לשיתוף פעולה מחקרי אסטרטגי עם אבוטק (Evotec) במטרה לפתח טיפולים לסוכרת המשנים את התנהגות תאי בטא, ועשויים להפחית או לבטל לגמרי את הצורך בזריקות אינסולין. תאי בטא ממלאים תפקיד מרכזי בפתוגנזה של סוכרת, מחלה שחולים בה כיום ב-387 מיליון בני אדם בעולם.

נוכח המעמסה הכבדה של סוכרת בעולם כולו, אנו חייבים להמשיך לאתגר את עצמנו בפיתוח טיפולים פורצי דרך למען מיליוני בני האדם החיים עם מחלה מתקדמת ומחלישה זו,” אמר פיליפ לארסן, PhD ,MD, סגן נשיא, מנהל כללעולמי של מחקרי הסוכרת והמדע התרגומי בסאנופי. “שיתוף פעולה זה ימנף את המומחיות של אבוטק בטכנולוגיה ואת הניסיון הנרחב ועמדת המנהיגות של סאנופי בתחום הסוכרת. חזוננו המשותף הוא לשנות את אופן הטיפול בסוכרת בעתיד עלידי פיתוח גישות טיפוליות חדשניות לניהול המחלה“.

שיתוף הפעולה המחקרי החדש יתמקד בפיתוח טיפול להחלפת תאי בטא המבוסס על תאי בטא אנושיים מתפקדים שמקורם בתאי גזע אנושיים. החברות גם ישתמשו בתאי בטא אנושיים לסריקת תרופות בתפוקה גבוהה לזיהוי מולקולות קטנות או תרופות ביולוגיות הפועלות בתאי בטא.

במסגרת הסכם זה, תהיה אבוטק זכאית לקבל תשלומים לפי אבני דרך בתהליכי הפיתוח, הרגולציה והמסחור, תשלומים העשויים להסתכם ביותר מ-300 מיליון אירו, ותמלוגים בעבור מכירות נטו.

גילוי ופיתוח של תרופות מבוססות תאי גזע נמצאים בחזית החדשנות הטיפולית“, אמר דר קורד דוהרמן, המדען הראשי של אבוטק. “אנו גאים מאוד לחבור לסאנופי, חברה בעלת היסטוריה רבת שנים בתחום הסוכרת, בשיתוף פעולה משלים אמתי לשיפור אופן הטיפול במחלה זו בעתיד“.

אודות תאי בטא בסוכרת מסוג 2

בסוכרת מסוג 1, מערכת החיסון של האדם עצמו הורסת את תאי בטא. עקב כך, על החולים לקיים במשך כל חייהם משטר של זריקות אינסולין במינון קפדני. בסוכרת מסוג 2 (T2D) ישנה פגיעה בתפקוד תאי בטא. סוכרת מסוג 2 היא מחלה מתקדמת, והאפשרויות הטיפוליות הקיימות כיום אינן יכולות למנוע את הידרדרות התפקוד של תאי בטא, המביאה בסופו של דבר לצורך בזריקות אינסולין, שהן מעמסה כבדה על החולים. תאי בטא אלה אינם מסוגלים לווסת כיאות את רמות הגלוקוז בדם כפי שעושים זאת תאי בטא תקינים, והדבר עלול לגרום לסיבוכים בטווח הקצר ובטווח הארוך. קיים צורך רפואי ניכר בטיפולים חדשים המחדשים את מסת תאי הבטא, מפחיתים או מבטלים את הצורך בזריקות אינסולין ומונעים את הירידה בתפקוד תאי בטא, או משקמים את תפקודם אצל חולים בסוכרת מסוג 2.

אודות Sanofi Diabetes

סאנופי שואפת לעזור לאנשים לנהל את האתגר המורכב הטמון בסוכרת באמצעות מתן פתרונות חדשניים, משולבים ומותאמים אישית. את החברה מניעות תובנות בעלות ערך הנובעות מהקשבה לאנשים החיים עם סוכרת ויצירת קשר עמם, והיא יוצרת שותפויות במטרה להציע אמצעי אבחון, טיפולים, שירותים ומכשור, כולל מערכות לניטור רמת הסוכר בדם. סאנופי משווקת תרופות הניתנות בהזרקה, שאיפה ובליעה לאנשים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה