Diabetes

מה בין סיבוכים מיקרווסקולארים ובין חוסר וויטמין D בחולים עם סוכרת מסוג 2? (BMC Endocr Disord)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Endocrine Disorders מדווחים חוקרים על ממצאים חדשים, מהם עולה כי רמות וויטמין D נמוכות יותר בחולים עם סוכרת מסוג 2 שפיתחו סיבוכים מיקרווסקולארים חמורים יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסר וויטמין D הינו גורם סיכון אפשרי להתפתחות סוכרת, על-פי מספר מחקרים אפידמיולוגים. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את שכיחות חסר וויטמין D בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואת הקשר בין ריכוז הוויטמין ובין שכיחות סיבוכים מיקרווסקולארים.

מדובר במחקר רטרוספקטיבי במהלכו בחנו החוקרים את הרשומות הרפואיות של 557 חולים עם סוכרת מסוג 2, שאושפזו בתקופה שבין ינואר ועד מרץ 2010 ו-112 ביקורות בריאות, שנבחרו באקראי מבין החולים שאושפזו לצורך ביקורת כללית, עם נתונים זמינים אודות רמות ויטמין D. במסגרת המחקר הם בחנו את ריכוז וויטמין D בחולים עם סוכרת מסוג 2 ואת הקשר בין רמות וויטמין D ובין וסיבוכים מיקרווסקולארים.

                    

מהתוצאות עולה כי אין הבדלים משמעותיים בריכוז וויטמין D בין חולי סוכרת וביקורות. לא תוארה קורלציה בין ריכוז המוגלובין מסוכרר ובין רמות וויטמין D. רמות וויטמין D היו נמוכות יותר בחולים עם נפרופתיה, ובחולים שלא נטלו טיפול תרופתי (כלומר, אלו תחת דיאטה בלבד), תועדה שכיחות גבוהה יותר של נפרופתיה.

לאור הממצאים, החוקרים כותבים כי קיים קשר בין חסר וויטמין D ובין סיבוכים מיקרווסקולארים בחולים עם סוכרת מסוג 2.

BMC Endocr Disord. 2015;15

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה