Diabetes

השוואת אינסולין טכנוספר בשיאוף אל מול טיפול בזריקות אינסולין עם ארוחות בחולי סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 1, המטופלים באינסולין בזאלי, הירידה בריכוז המוגלובין מסוכרר עם טיפול באינסולין בשיאוף (TI או Technosphere Insulin) הייתה לא-נחותה בהשוואה לטיפול ב-Insulin Aspart, עם פחות אירועי היפוגליקמיה והשפעה חיובית על משקל הגוף, אך לצד עליה בהיארעות שיעול.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים השוואה של היעילות והבטיחות של אינסולין טכנוספר ואינסולין עם ארוחות בחולים עם סוכרת מסוג 1. מדובר במחקר בתווית-פתוחה, להוכחת העדר-נחיתות והשוואת השינוי בריכוז המוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר ועד לאחר 24 שבועות טיפול באינסולין עם ארוחות (174 חולים) וזריקות אינסולין עם האוכל (171 חולים), כאשר שני הטיפולים ניתנו עם אינסולין בזאלי, בחולים עם סוכרת מסוג 1 וריכוז המוגלובין מסוכרר  בטווח 7.5-10%.

מהתוצאות עולה כי השינוי הממוצע בריכוז המוגלובין מסוכרר עם טיפול ב-TI (0.21%-) מתחילת המחקר היה לא-נחות בהשוואה לטיפול ב-Insulin Aspart (0.40%-) מתחילת המחקר. ההבדל בין הקבוצות עמד על 0.19%, ממצא שענה על שולי העדר נחיתות של 0.4%. עם זאת, שיעור המטופלים ב-Insulin Aspart שהגיעו ליעד המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7% היה גבוה יותר (30.7% לעומת 18.3%). בקבוצת הטיפול ב-TI תועדה ירידה קלה במשקל הגוף (0.4- קילוגרמים) בהשוואה לעליה במשקל הגוף עם Insulin Aspart (0.9+ קילוגרמים). בקבוצת הטיפול ב-TI תועד שיעור אירועי היפוגליקמיה נמוך יותר (9.8 לעומת 14 אירועים לחודש-מטופל, P<0.0001).

שיעול (לרוב קל) הינו תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בקרב המטופלים במחקר (31.6% מהמטופלים ב-TI ו-2.3% מהמטופלים ב-Insulin Aspart), והוביל להפסקת הטיפול ב-5.7% מהחולים.

ההבדל בין קבוצות הטיפול בשינוי הממוצע מתחילת המחקר במדד FEV1 היה קטן (40 מ”ל) ונעלם עם הפסקת הטיפול באינסולין טכנוספר.

Diabetes Care July 15, 2015

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה