Diabetes

תכנית חדשה מסייעת באיזון רמות הסוכר בדם בחולים עם סוכרת מסוג 2 (מתוך כנס ה-ADA)

חולים שמנים עם סוכרת מסוג 2 המקפידים על תכנית Weight Achievement and Intensive Treatment בת 12 שבועות זוכים ליתרונות בריאותיים דומים לאלו של ניתוח טבעת לפרוסקופי, כך עולה מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס ה-American Diabetes Association. במחקר נפרד מצאו חוקרים כי באחד מכל 20 חולים עם סוכרת מסוג 2 שהקפיד על תכנית שמירת משקל תועד שיפור משמעותי באיזון הגליקמי לאחר שנה אחת.

במחקר הראשון חולקו באקראי 45 חולים שמנים עם סוכרת מסוג 2 לתכנית Why WAIT או ניתוח טבעת קיבה לפרוסקופי. לאחר שחמשת החולים הראשונים פרשו מהמחקר, נותרו 13 גברים ו-9 נשים שהקפידו על תכנית שינוי אורחות חיים ותשעה גברים ותשע נשים שעברו ניתוח טבעת קיבה. גיל המשתתפים הממוצע בתחילת המחקר עמד על 51 שנים, עם ריכוז המוגלובין מסוכרר של 8.2%, משקל גוף של 109 קילוגרמים ומדד מסת גוף של 36.5, עם סוכרת במשך כתשע שנים.

מהנתונים עלה כי שתי גישות הטיפול הובילו לשיפור דומה באיזון סוכרת, גורמי סיכון לבביים ומטבוליים ומדדי איכות חיים. תוצאות אלו עשויות לסייע בהנחיית חולים שמנים עם סוכרת מסוג 2, כאשר בוחנים את האפשרויות שלהם לשיפור משקל גופם.

במחקר השני נכללו 88 חולים עם סוכרת מסוג 2, שלקחו חלק בתכנית Why WAIT בין ספטמבר 2005 ועד יוני 2008. מבין 126 חולים שלקחו חלק בתכנית, 120 השלימו את התכנית ו-88 חולים שבו למעקב לאחר שנה אחת.

החוקרים בחנו את שיעורי הפוגת סוכרת וזיהו מאפיינים המנבאים אילו חולים צפויים לאיזון גליקמי טוב יותר לאחר שנה אחת של תכנית טיפול רפואי. מנבאים אלו כללו חולים עם סוכרת במשך פחות מחמש שנים, מדד מסת גוף נמוך מ-40 ק”ג למטר בריבוע וריכוז המוגלובין מסוכרר של עד 7.5%, טיפול בעד שתי תרופות פומיות לאיזון רמות הסוכר בדם וירידה של מעל 7% במשקל הגוף לאחר שלושה חודשים.

החוקרים סבורים כי במידה ויתמקדו בחולים העונים על קריטריונים אלו, ניתן יהיה להביא להפוגה בסוכרת.

מתוך כנס ה-ADA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה