Diabetes

פעילות גופנית מתונה מפחיתה את הסיכון לסוכרת הריונית (BJOG)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב העת British Journal of Obstetrics and Gynecology כי פעילות גופנית מתונה במהלך ההיריון עשויה להפחית את הסיכון לסוכרת הריונית בהיקף של 31% וכן להפחית את העליה במשקל גוף האם.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה וערכו חיפוש בשישה מאגרי נתונים אחר מחקרים אקראיים ומבוקרים שפורסמו באנגלית או ספרדית בין ינואר 1990 ועד מאי 2014. הסקירה כללה מחקרים שבחנו תכניות פעילות גופנית בנשים הרות בריאות שהיו סדנטריות או עם פעילות גופנית ברמה נמוכה בתחילת המחקרים. תכניות האימונים היו שונות זו מזו, בתדירות במהלך השבוע ובמשך הכולל; חלק מהתכניות החלו בטרימסטר השני, בעוד שאחרות נערכו לכל אורך ההיריון.

הסקירה כללה 13 מחקרים אקראיים עם 2,873 נשים הרות. מהנתונים עלה כי בנשים הרות שלקחו חלק בתכניות אימונים חלה ירידה של 31% בסיכון לסוכרת הריונית (p=0.009). בנשים שהקפידו על פעילות גופנית במהלך כל ההיריון תועדו תוצאות טובות עוד יותר, עם ירידה של 36% בסיכון לסוכרת הריונית (p=0.038). בנשים שעסקו בפעילות גופנית משולבת, כולל תרגילי גמישות, כוח ופעילות אירובית, נרשמה ירידה של 31% בסיכון לסוכרת הריונית (P=0.043).

בננוסף, בנשים שעסקו בפעילות גופנית במהלך ההיריון העליה במשקל הגוף הייתה קטנה ב-1 ק”ג בהשוואה לאלו שלא עסקו בפעילות גופנית (הבדל של 1.14- ק”ג, p<0.001). לא תועדו הבדלים משמעותיים במונחים של הפחתת העליה במשקל הגוף בין נשים שעסקו בפעילות גופנית לאורך ההיריון בהשוואה לאלו שעשו זאת החל מהטרימסטר השני (עליה במשקל שהייתה קטנה ב-1.16- ק”ג ו-1.03- ק”ג, בהתאמה).

בנשים שעסקו בפעילות גופנית במהלך ההיריון לא תועדו אירועים חריגים על-רקע הפעילות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למחקר חשיבות קלינית וציבורית רבה, מאחר ותומך בהמלצות לאימהות להקפיד על פעילות גופנית כאמצעי יעיל ובטוח לשמירה על הריון בריא.

BJOG. Published online June 3, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה