Diabetes

ההשפעה של שינוי אורחות חיים ומטפורמין למניעת התפתחות סוכרת בנשים (JCEM)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה כי בנשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית במחקר Diabetes Prevention Program/Diabetes Prevention Program Outcomes Study הן שינוי אורחות חיים והן טיפול במטפורמין היו יעילים מאוד במניעת התקדמות לסוכרת במהלך תקופת מעקב בת עשר שנים. בקרב נשים ללא היסטוריה של סוכרת הריונית, שינוי אורחות חיים, אך לא טיפול במטפורמין, הפחית את הסיכון להתקדמות לסוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת היריונית מלווה בסיכון גבוה להתפתחות סוכרת מסוג 2. במחקר DPP (Diabetes Prevention Program), שינוי אינטנסיבי של אורחות חיים וטיפול במטפורמין מנעו או דחו הופעת סוכרת בנשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה של שינוי אורחות חיים ומטפורמין במהלך עשר שנים בנשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית וללא היסטוריה זו.

מדובר במחקר אקראי-מבוקר עם מעקב תצפיתי, שנערך ב-27 מרכזים רפואיים. 350 נשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית ו-1,416 נשים עם לידת חי קודמת וללא היסטוריה של סוכרת היריונית לקחו חלק במחקר. בכל המשתתפות תועד מדד מסת גוף גבוה וריכוז סוכר בדם בצום מוגברים עם הפרעה בסבילות לסוכר.

במהלך עשר שנים, בנשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית בקבוצת הפלסבו תועדה עליה של 48% בסיכון להתפתחות סוכרת, בהשוואה לנשים ללא היסטוריה של סוכרת היריונית. בנשים עם היסטוריה של סוכרת היריונית, שינוי אורחות חיים ומטפורמין הפחיתו את הסיכון להתקדמות סוכרת בהשוואה לפלסבו בהיקף של 35% ו-40%, בהתאמה. בקרב נשים ללא היסטוריה של סוכרת היריונית, שינוי אורחות חייםם הפחית את הסיכון להתקדמות לסוכרת בהיקף של 30% וטיפול במטפורמין לא הפחית את הסיכון להתקדמות סוכרת.

JCEM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה