Diabetes

כשליש מהסובלים מיתר לחץ דם לא עברו בדיקת רמות סוכר בדם על אף ההמלצות (Preventing Chronic Disease )

כשליש מהמטופלים עם יתר לחץ דם (יל”ד) ללא אבחנת סוכרת לא זומנו לביצוע בדיקת רמות סוכר בדם בארה”ב, כך עולה ממחקר חדש המתפרסם ב-Preventing Chronic Disease .

עורכי המחקר מציינים שהנתונים מדאיגים שכן לחץ דם גבוה וסוכרת סוג 2 הן מהמחלות הכרוניות הנפוצות ביותר, לרבות השילוב של שתיהן ביחד.

החוקרים ביקשו להעריך את ההיענות להמלצות כח המשימה למניעת מחלות (ה-USPSTE ) לביצוע בדיקות סקירה של סוכר בין מטופלים עם יל”ד מאובחן.

המחקר כלל 3,847 תושבי מדינת מינסוטה עם דיווח עצמי של יל”ד מהם 1,247 דיווחו גם על אבחנה של סוכרת או קדם סוכרת. מבין שאר 2,600 המשתתפים, 66% דיווחו על כך שהוזמנו לבצע בדיקת דם שהייתה שלילית לסוכרת. שאר ה-33% לא זומנו לבדיקת דם במהלך 3 השנים שלפני כן.

החוקרים מציינים כי הסיכוי שלא לעבור בדיקת גם במהלך 3 השנים האחרונות היה פי 2.64 גדול יותר למבוגרים בגיל 18-44 בהשוואה לאלו שהיו בגיל 65 ומעלה (וללא הבדל מובהק בין משתתתפים בגיל 45-64 לבין מבוגרים מעל 65), ושל פי 2.94 עבור כאלה שאינם לוקחים תרופות נגד יל”ד בהשוואה לאלה שקיבלו תרופות, ופי 1.97 עבור אלה שלא השתתפו בתכנית בריאות בהשוואה לאלה שנכללו בתכנית כזו, ושל פי 3.7 עבור כאלה שלא ביצעו בדיקה רפואית כוללת בשנתיים האחרונות, בהשוואה לאלה שביצעו.

מטופלים עם רמות BMI נמוכות יותר, שלא היו בוגרי קולג’, ומעשנים נוכחחים היו גם בסיכוי קטן יותר לבצע בדיקת רמות סוכר בדם, אך גם מעשנים וגם משתתפים בתכנית בריאות לא היו בסיכון מוגבר מובהק לאחר התאמה למשתנים נוספים.

<!–
–>


במטרה לפתור הבעיה, ה-USPSTF הפיצו באוקטובר 2014 טיוטת המלצות חדשה הקוראת לבצע בדיקת רמות סוכר בדם במבוגרים מעל גיל 45, ובצעירים יותר עם גורמי סיכון, המלצות התואמות את אלה של אירגון הסוכרת האמריקאי, ה-ADA .

Prev Chronic Dis. 2014;11:E20

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה