Diabetes

החשיבות הפרוגנוסטית של סוכרת בחולי אי-ספיקת לב (מתוך כנס ה-EASD)

מתוצאות שני מחקרים חדשים, שהוצגו במהלך כנס ה-European Association for the Study of Diabetes לשנת 2014, עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב על-רקע מחלה איסכמית או אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, באלו הסובלים גם מסוכרת מסוג 2 שיעורי ההישרדות גרועים יותר לאחר 2-8 שנים.

במחקר הראשון ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של סוכרת מסוג 2 על הפרוגנוזה ארוכת הטווח בחולים עם אי-ספיקת לב על-רקע מחלה איסכמית . הם כללו נתונים אודות כ-17,000 חולים במאגר Swedish Heart Failure Registry בין השנים 2003-2011, עם אי-ספיקת לב על-רקע מחלה איסכמית, שהיו במעקב עד דצמבר 2011. מהנתונים עולה כי כי 30% מהחולים עם אי-ספיקת לב על-רקע מחלה איסכמית סבלו מסוכרת מסוג 2, וכי סוכרת לוותה בעליה בלתי-תלויה של 70% בסיכון לתמותה במהלך המעקב. רק שני-שליש מהחולים הללו עם מחלת לב איסכמית וסוכרת מסוג 2 קיבלו טיפול בסטטינים, ורק כמחצית עברו פרוצדורת רה-וסקולריזציה.

ייתכן כי אבחנה מוקדמת של מחלת עורקים כלילית, טיפול טוב יותר ואופטימיזציה של מועד הרה-וסקולריזציה ימנעו התפתחות אי-ספיקת לב ויביאו לשיפור הפרוגנוזה של חולי סוכרת.

במחקר השני ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעה של סוכרת מסוג 2 על הפרוגנוזה ארוכת הטווח של חולים עם מקטע פליטה שמור. הם אספו נתונים אודות כ-6,700 חולים שנכללו במאגר באותה תקופה כמו המחקר הראשון, עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל (50% ומעלה).

החוקרים מצאו כי כרבע מהחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל סבלו מסוכרת מסוג 2, שלוותה בעליה משמעותית בהיקף של 39% בסיכון לתמותה במהלך המעקב. עם זאת, עד 50% מהחולים עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל דיווחו על מחלת לב איסכמית, ממצא המטיל ספק בנוכחות קרדיומיופתיה סוכרתית אמיתית.

מתוך כנס ה-European Association for the Study of Diabetes

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה