Diabetes

התועלת של שילוב אימוני תנגודת ותרגילים אירוביים בחולי סוכרת (Diabetologia)

ממטה-אנליזה חדשה עולה כי שילוב תרגילים אירוביים ואימוני תנגודת עדיף על כל אחד מאלו בנפרד באיזון רמות הסוכר בדם בחולי סוכרת.

לדברי החוקרים, יש הוכחות רבות לפיהן אימונים גופניים עדיפים על כלום, אחת השאלות החשובות ביותר נוגעת לגישת האימונים המציעה את התועלת הרבה ביותר. מחקרים קודמים מצאו כי תוכניות אימונים מסייעות באיזון רמות הסוכר בדם, אך לא נערכו השוואות ישירות בין פעילות אירובית, אימוני תנגודת ושילוב של השתיים.

לצורך הסקירה, החוקרים חיפשו אחר מחקרים שחילקו באקראי חולים עם סוכרת לתכניות אימונים שונות, שארכו לפחות שמונה שבועות. הם זיהו 14 מחקרים עם סך כולל 915 משתתפים, שענו על הקריטריונים של הסקירה.

החוקרים מצאו כי פעילות אירובית יעילה יותר מאימוני תנגודת בהפחתת רמות HbA1c ורמות סוכר בדם בצום. תכניות אימונים משולבות נמצאו יעילות אף יותר, בהשוואה לפעילות אירובית בלבד, בהפחתת רמות HbA1c ויעילות יותר מאימוני תנגודת בלבד להפחתת רמות HbA1c, רמות סוכר בדם בצום ורמות טריגליצרידים.

חלק גדול מהמחקרים היו באיכות נמוכה וכולם כללו אימונים שבוצעו תחת השגחה בלבד. לדברי החוקרים, במציאות, סביר יותר כי החולים יתאמנו בגפם. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת ההשפעות ארוכות הטווח של תכניות אימונים והערכת שיעור מחלות לב ומקרי תמותה בחולי סוכרת, במטרה לפתח המלצות ברורות בנושא.

Diabetologia 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה