Diabetes

אחד מכל עשרה מבוגרים בארצות הברית סובל מסוכרת וכרבע אינם מודעים לכך (מתוך ה-CDC)

לפחות 29 מיליון מבוגרים בארצות הברית כ-9% מהאוכלוסייה מאובחנים כיום עם סוכרת, ואחד מכל ארבעה אינו מודע לכך, כך עולה מנתונים חדשים מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

על-בסיס נתוני NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey), NHIS (National Health Interview Survey, Indian Health Service והערכת התושבים באוכלוסיית ארצות הברית משנת 2012, הממצאים מעידים על עליה של שלושה מיליון חולים משנת 2010.

מומחים בתחום מסבירים כי מדובר בשיעורים מטרידים, המדגישים את הצורך בהגברת תשומת הלב להפחתת נטל הסוכרת במדינה.

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2012 בלבד, 1.7 מיליון אנשים בגילאי 20 שנים ומעלה אובחנו לאחרונה עם סוכרת. כמו כן, באותה שנה, 208,000 מבוגרים מתחת לגיל 20 אובחנו עם סוכרת (סוכרת מסוג 1 ומסוג 2 יחדיו). השיעורים המתוקנים לגיל של אנשים בגילאי 20 שנים ומעלה שאובחנו עם סוכרת עמדו על 7.6% בלבנים לא-היספאנים, 9.0% באסייאתים-אמריקאים, 12.8% בהיספאנים, 13.2% בשחורים לא-היספאנים ו-15.9% בילידי אמריקה/אלסקה.

למעלה מאחד מכל שלושה מבוגרים בגילאי 20 שנים ומעלה (86 מיליון אנשים), אובחנו עם קדם-סוכרת.

סוכרת וסיבוכיה אחראיים לסך הוצאות רפואיות בסכום של 245 מיליארד דולרים ואובדן ימי עבודה ושכר, זינוק מהערכת שנעו סביב 174 מיליארד דולרים בשנת 2010.

מומחי ה-CDC מוספים כי 8.1 מיליון מבין 29.1 מיליון חולי הסוכרת, או 28%, אינם מאובחנים עם המחלה. עם זאת, ממצאים אלו עומדים בניגוד לנתונים שפורסמו מוקדם יותר השנה, מהם עלה כי שיעור המקרים הלא-מאובחנים בשנת 2010 עמד על 11% בלבד. גם המחקר הנ”ל זיהה עליה דרמטית בשכיחות סוכרת לפי נתוני NHANES, מ-6% מהאוכלוסיה בשנים 1988-1994 ל-10% בשנים 1999-2010.

ההבדל בממצאים נובע מכך שבמחקר הקודם התמקדו החוקרים במקרים מאושרים של סוכרת לא-מאובחנת, באמצעות שילוב רמות סוכר בדם בצום וערכי HbA1c, בעוד שב-CDC הסתפקו בספירת המטופלים שענו על אחד משני הקריטריונים להגדרת סוכרת לא-מאובחנת.

המומחים מסבירים כי אישור מקרים של סוכרת לא-מאובחנת עם בדיקה שניה הולמים את ההנחיות הקליניות, אך מרבית המחקרים האפידמיולוגיים מתבססים על מדידה יחידה של רמות הסוכר בדם לזיהוי מקרים של סוכרת לא-מאובחנת. לאור השונות הרבה במדידה יחידה של רמות הסוכר בדם בצום, אישור רמות סוכר מוגברת בבדיקה שניה עשוי לספק תמונה מדויקת יותר של שיעורי סוכרת לא-מאובחנת באוכלוסיה.

Centers for Disease Control and Prevention. National Diabetes Statistics Report, 2014

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

סביר להניח שבישראל השיעור דומה, כלומר כ-700-800 אלף חולי סוכרת, מעל ההערכות הידועות. להערכתנו, תכנית למניעת סוכרת  חייבת יותר מתמיד  לקבל כעת  עדיפות לאומית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה