Diabetes

האם תהליכי דלקת עומדים בבסיס הקשר בין סוכרת ודיכאון? (Diabetes Care)

בחולים הסובלים מדיכאון וסוכרת ניתן לזהות רמות גבוהות יותר של סמני דלקת בדם, בהשוואה לאלו הסובלים מסוכרת בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Diabetes Care.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידע כי בחולים עם סוכרת שיעור גבוה של דיכאון ובאלו עם דיכאון וסוכרת נטייה לתוצאות גרועות יותר בטווח הארוך, בהשוואה לחולים עם סוכרת בלבד. מהמחקר החדש עולה כי תהליכי דלקת עשויים לסייע בהבנת הקשר בין סוכרת, דיכאון והחמרה כללית במצב הרפואי בחולים אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1,227 חולים עם אבחנה חדשה של סוכרת מסוג 2. אלו שדיווחו על תסמיני דיכאון נטו להיות צעירים ושמנים יותר. בקבוצה זו תועדה גם שכיחות גבוהה יותר של בעיות בלב ובכלי הדם וריכוזים גבוהים יותר של סמני דלקת בדם.

לאחר תקנון לערפלנים אפשריים, כולל גיל, מין, כמות השומן בגוף והטיפול בתרופות מסוימות, 6 מבין 12 סמני דלקת שנבחנו במסגרת המחקר עדיין היו קשורים עם הופעת דיכאון.

שיעורי התמותה גבוהים כפליים בחולים עם דיכאון וסוכרת, בהשוואה לחולים עם סוכרת בלבד.

לפי הסברה הרווחת, מדובר בתוצאה של הנטל הפסיכולוגי של מחלת הסוכרת. במקרה זה, עם טיפול בדיכאון צפוי שיפור באיזון רמות הסוכר בדם. אך מאחר ולא כך היה, החוקרים החלו לתהות באשר לאפשרות כי תהליכי דלקת קושרים בין שתי המחלות, שכן תהליכים דלקתיים נפוצים בשתי המחלות ועשויים להסביר את שני המצבים והתוצאות הגרועות.

החוקרים כותבים כי התפתחות דיכאון עשויה לנבוע בחלקה מתהליכי דלקת, אך לא ידוע מה קודם למה והמחקר הנוכחי אינו יכול לקבוע סיבתיות.

Diabetes Care 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה