Diabetes

מה בין הכושר הגופני וכמות רקמת השומן ובין ההישרדות של מבוגרים עם מצבי קדם-סוכרת? (Diabetes Care)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Diabetes Care, עולה כי סיבולת לב-ריאה משפיעה משמעותית על הקשר בין כמות רקמת השומן ושיעורי התמותה בחולים עם מצבי קדם-סוכרת.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר הבלתי-תלוי והמשותף בין סיבולת לב-ריאה ומדדי השמנה שונים ובין הסיכון לתמותה במטופלים עם מצבי קדם-סוכרת (או הפרעה ברמות סוכר בדם בצום).

החוקרים בחנו את הקשר בין סיבולת לב-ריאה וכמות רקמת השומן ובין תמותה מכל-סיבה ומחלות לב וכלי דם במדגם שכלל כ-17,000 משתתפים (89% גברים) עם קדם-סוכרת (ערכי סוכר בדם בצום בטווח בין 100-126 מ”ג לד”ל), ללא היסטוריה של סוכרת, מחלות לב וכלי דם, או ממאירות.

במסגרת המחקר זוהו 832 מקרי תמותה (246 עקב מחלות לב וכלי דם) במהלך 13.9 שנות מעקב. בנבדקים בעלי משקל תקין שלא היו בכושר גופני (משתתפים בשליש התחתון) תועד סיכון גבוה יותר לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 1.70) ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 1.88), בהשוואה למשתתפים בעלי משקל תקין ובכושר גופני טוב (שני שליש עליונים) במודל מתוקן לגיל, מין, שנת בדיקה וגורמי סיכון שונים. הסיכון לתמותה בנבדקים בכושר גופני טוב שסבלו מעודף-משקל או השמנת-יתר לא היה שונה משמעותית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי באוכלוסיה זו, בחולים שאינם בכושר גופני טוב סיכון גבוה יותר לתמותה ולחולים בכושר גופני טוב סיכון נמוך יותר לתמותה, ללא תלות בכמות רקמת השומן.

Diabetes Care. 2014;37(2):529-536

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה