Diabetes

התועלת של תכנית לשיפור איכות הטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 (BMJ Qual Saf)

השקעת משאבים מתאימים ברשתות מרפאות טיפול ראשוני עשויה לסייע בהשגת שיפור משמעותי בכל הנוגע לתחום הטיפול בחולי סוכרת באזורים של קהילות עניות, עם מגוון אתני של חולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול מובנה בסוכרת עשוי לשפר את התוצאות ולהפחית את הסיכון לסיבוכים, אך שיפור הטיפול באזורים עניים, עם אוכלוסיות אתניות מגוונות, עשוי להיות מאתגר. במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Quality & Safety בחנו חוקרים שינוי מערכתי לשיפור הטיפול בסוכרת בתנאי רפואה ראשונית.

כל 35 המרפאות באזור מסוים בלונדון קובצו יחד לשמונה רשתות או 4-5 מרפאות, כל אחת זכתה לתמיכה של מנהל רשת, אנשי צוות ותקציב להדרכה. צוות מולטי-דיציפלינרי פיתח את חבילת הטיפול לחולים עם סוכרת מסוג 2, עם תמריצים כלכליים בהתאם להגשמת יעדי הרשת. דו”חות אלקטרוניים חודשיים אפשרו לעקוב ולשפר את הביצועים ומפגשי צוות, שכללו את המומחים לטיפול בסוכרת, שימשו לשיפור ניהול המקרים וההדרכה.

המדדים העיקריים להערכת שיפור כללו את מספר תכניות הטיפול בסוכרת שהושלמו, שיעור החולים שעברו בדיקת רשתית ושיעור החולים בהם הושגו מספר יעדים ביו-רפואיים (לחץ דם, ערכי כולסטרול וערכי HbA1c).

החוקרים מדווחים כי בין השנים 2009-2012, שיעורי השלמת תכניות טיפול עלו מ-10% ל-88%. שיעור החולים שעברו בדיקות להערכת הרשתית עלה מ-72% ל-82.8%. שיעור החולים שהשיגו את היעד המשולב של לחץ דם של 140/80 מ”מ כספית ומטה וערכי כולסטרול של 150 מ”ג לד”ל ומטה עלה מ-35.3% ל-46.1% . ערכי HbA1c הממוצעים ירדו מ-7.80% ל-7.66%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכויי ההצלחה של תכניות מסודרות לשיפור איכות הטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2, בעיקר באזורי מצוקה ואזורים עם אוכלוסיות אתניות שונות.

BMJ Qual Saf

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה