Diabetes

לפרסום האבחנה של טום הנקס עם סוכרת סוג 2 השפעה חיובית על העלאת המודעות הציבורית למחלה (מדסקייפ)

השחקן טום הנקס התוודה לאחרונה שאובחן עם סוכרת סוג 2 בכמה ראיונות שערך לרגל יציאת סרטו החדש, ונראה כי יש לכך חשיבות בהעלאת המודעות הציבורית: לדברי רופאים מומחים , ההשפעה על מודעות הציבור למחלה בעקבות חשיפה כזו על דמות כמו הנקס, שאינו סובל במיוחד מעודף משקל או מהרגלי חיים לא בריאים, אשר אובחן עם המחלה, מסייעת בכדי להוריד את הסטיגמה החברתית הקשורה למחלת הסוכרת, הניתנת לטיפול. בראיונות סיפר הנקס  (57) שסבל מקדם-סוכרת – רמת סוכרת גבוהה בדם –  במשך שנים רבות, וכי הוא מקפיד על אימון קבוע, אכילה נכונה ותרופות.

לדברי מומחים, הנקס יכול לשמש כמודל חיובי למטופלים המראה כי אפשר להתמודד עם המחלה.  בכלל, נראה כי כאשר מפורסמים  כמו הנקס מתוודים על התמודדות עם המחלה, יש לכך השפעה על התעוררות של שיח ציבורי בנושא – כפי שאירע כשאנג’לינה ג’ולי הודיעה שהיא עתידה לעבור ניתוח כריתת שד מניעתי בשל נשאות של מוטציה בגן ה-BRCA. מפורסמים אחרים דיווחו בעבר על התמודדות עם סוכרת סוג 2, כמו האלי ברי והשפית חובבת הטיגון העמוק פאולה דין. 

לפי ה-CDC , המרכז האמריקאי לבקרה על מחלות, כ-26 מיליון אמריקאים סובלים מסוכרת סוג 1 או 2, כש-6-7 מיליונים מהם לא אובחנו מעולם. עשרות מיליונים בארצות הברית סובלים מפרה-סוכרת. תכניות הטיפול הקיימות היום המעודדות שינוי באורח החיים  ונטילת תרופות נמצאו בשנים האחרונות כמסייעות להורדת ההתפתחות של סוכרת במטופלים עם פרה-סוכרת. החשיפה לה זוכה הנקס עשויה לסייע לאבחון המחלה ולהעלאת המודעות למחלה ולתכניות הטיפול השונות בקרב הציבור הרחב.

לכתבה במדסקייפ

תמונת טום הנקס באדיבות ויקיפדיה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה