Diabetes

עדכון מטעם ACOG בנושא הטיפול בסוכרת הריונית (Obstet Gynecol)

איגוד ה-ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists) פרסם מסמך עדכון בנושא הטיפול בסוכרת הריונית. המסמך בעיקרו מהווה עדכון הכולל מחקרים חדשים והערכת חשיבותם על הניהול והטיפול בחולים.

המחקרים החדשים שנערכו מאז העדכון האחרון בנושא אישרו את הטיפול במצבים אלו, אך גם זיהו תחומים או פערי ידע למחקרים עתידיים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כ-7% מהנשים ההרות בארצות הברית יפתחו בכל שנה סוכרת הריונית. מצב זה עולה עם העליה בשכיחות השמנת-יתר והריון בגילאים מתקדמים. גורמי סיכון נוספים כוללים סיפור משפחתי של סוכרת מסוג 2 או השתייכות לקבוצה אתנית בסיכון מוגבר למחלה.

בנשים עם סוכרת הריונית קיים סיכון מוגבר ליתר לחץ דם הריוני, רעלת היריון וניתוח קיסרי, כמו גם תחלואות נלוות, וכן סיכון מוגבר פי שבע להתפתחות סוכרת בשלב מאוחר יותר במהלך חייהן. בצאצא לאישה שפיתחה סוכרת הריונית מצוי גם כן בסיכון מוגבר למקרוזומיה, היפוגליקמיה נאונטלית, היפרבילירובינמיה, לידה ניתוחית, פרע כתפיים וטראומה בלידה.

המסמך החדש תומך במסקנות Eunice Kennedy Shriver National Institute of Child Health and Human Development Consensus Conference באשר לאבחנה של סוכרת הריונית, שקבעו כי האבחנה צריכה להתבסס על גישה דו-שלבית.

למרות מספר יתרונות לגישות המבוססות על צעד אחד והשימוש הנרחב בהן מחוץ לארצות הברית, דרושים מחקרים נוספים בטרם ניתן יהיה לערוך שינויים בגישה האבחנתית הדו-שלבית המקובלת כיום בארצות הברית. אחת החששות מפני גישה חד-שלבית נוגעת לעליה הצפויה בשיעורי האבחנה של המחלה בהיקף של פי 2-3.

הגישה הדו-שלבית מבוססת על בדיקת סקר ראשונה עם מתן 50 גרם סוכר פומי ולאחריה מדידת סוכר ורידי לאחר שעה. בנשים בהן הרמה עולה על הסף המקובל מבוצעת בדיקת העמסת 100 גרם סוכר והערכה לאחר שלוש שעות. בדיקה זו מבוצעת לרוב בשבועות 24-28 להיריון בכל הנשים ההרות.

ה-ACOG תומך בהמלצות להמשיך עם הגישה הדו-שלבית וממליץ כי לפני שינויים בגישה האבחנתית, ייבחנו ההשלכות של שינויים אלו.

Obstet Gynecol 2013;122:406-416

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה