Diabetes

התקדמות ניכרת בטיפול בחולי סוכרת בארצות הברית (New Engl J Med)

מנתונים שנאספו במהלך שנת 2010 עולה כי חל שיפור מסוים בטיפול בחולי סוכרת בארצות הברית, אם כי עדיין קיימים פערים גדולים באיזון שני גורמי סיכון חשובים, עישון ויתר לחץ דם. הנתונים מספקים תמונה של איזון גורמי הסיכון ואמצעי המניעה במדגם ארצי מייצג של חולים עם סוכרת מסוג 1 ומסוג 2.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות מבוגרים עם דיווח-עצמי אודות סוכרת מסוג 1 או מסוג 2 מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) ומערכת Behavioral Risk Factor Surveillance System להערכת איזון גורמי סיכון, שיטות מניעה ומדדי סיכון למחלת לב כלילית, בין השנים 1999-2010.

במהלך פרק הזמן הנ”ל, שיעור המשתתפים בסקר שענו על היעדים המומלצים לטיפול בסוכרת עלה ב-7.9 נקודות אחוז לאיזון רמות הסוכר בדם (HbA1c מתחת ל-7.0%), 9.4 נקודות אחוז ליעדי סוכר פרטניים, 11.7 נקודות אחוז ללחץ דם (מתחת ל-130/80 מ”מ כספית) ו-20.8 נקודות אחוז לרמות השומנים בדם (ערכי LDL מתחת ל-100 מ”ג לד”ל).

השינוי במספר החולים שהשיגו איזון של רמות הסוכר והכולסטרול בדם היה משמעותי (p=0.009 ו-p<0.001, בהתאמה), אך לא כך היה באשר ליעד של לחץ הדם (p=0.08). צריכת טבק לא השתנתה משמעותית, אך הסבירות למחלת לב כלילית לאחר עשר שנים ירדה ב-2.8-3.7 נקודות אחוז.

למרות זאת, קרוב ל-30-50% מהמבוגרים עם סוכרת לא ענו על היעדים לאיזון רמות הסוכר בדם, לחץ הדם או רמות השומנים בדם, ורק 14.3% הגשימו את יעדי הטיפול של כל שלושת המדדים הללו ושל צריכת טבק.

החוקרים מוסיפים כי כאשר בחנו את הנתונים במונחים של יעדי HbA1c נראה היה כי כשני שליש מהמבוגרים עם סוכרת ענו על היעד הפרטני שהוגדר להם.

להערכת החוקרים, המסר העיקרי הוא שזוהי רק ההתחלה, נערכו ניסיונות להכין את הבסיס להמלצות הטיפול בחולים אלו וכעת דרושים מחקרים נוספים, עם מעקב ארוך-טווח אחר החולים, במטרה לבחון אם רמות האיזון השונות הללו בקבוצות סיכון שונות אכן הביאו להפחתת אירועים לבביים ואירועים מוחיים, כמו גם סיבוכים אחרים, דוגמת רטינופתיה ומחלת כליות כרונית.

New Engl J Med. 2013;368:1613-1624, 1650-1851

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה