Diabetes

מחקר ה-SOLVE: התחלת טיפול באינסולין דטמיר פעם ביום שיפרה איזון גליקמי ללא עלייה בסיכון להיפוגליקמיות חמורות (Endocr Pract )

ע”פ מחקר חדש , מחקר ה-SOLVE , המתפרסם לאחרונה ב-Endocr Pract

התחלת טיפול באינסולין detemir (לבמיר) פעם ביום, בחולי סוכרת סוג 2 שלא היו מאוזנים תחת טיפול פומי , הייתה קשורה לשיפור ניכר בשליטה הגליקמית, ללא עליה בסיכון להיפוגליקמיה או במשקל.

מטרת המחקר כפי שהגדירו המחברים הייתה לבחון תוצאות של טיפול ראשוני באינסולין בזאלי במטופלים עם סוכרת סוג 2 המטופלים בתרופות פומיות נגד סוכרת (OAD) עם רמות שונות של בקרה גליקמית בתחילת המחקר.

המחקרה היה תצפיתי וכלל קבוצה מטופלים בכ-10 מדינות, תוך שימוש באינסולין דטמיר. הנתונים נאספו בשלושה ביקורים במרפאה : בתחילת המחקר, לאחר 12 שבועות ולאחר 24 שבועות.

נאסף מידע על 13,526 מטופלים שכלל נתוני HbA1c . המטופלים חולקו לקבוצות לפי רמות ה-HbA1c לפני התחלת הטיפול באינסולין . בקבוצת ה-A1C שמתחת ל-7.6% נכללו 2,797 מטופלים, בקבוצת ה-A1C שבין 7.6%-9.0% נכללו 5,366 מטופלים, ובקבוצה עם מעל 9% נכללו 5,363 מטופלים.

27 מטופלים סבלו מהיפוגליקמיה חמורה או SADR , מהם 3,10 ו-11 בהתאמה לשלושת קבוצות ה-A1C .

בכל שלושת תתי הקבוצות נמצא שיפור ברמות ה-A1C , כאשר בתת הקבוצה עם A1C ראשוני של מעל 9% היה השיפור הגדול ביותר עם ירידה של 2.4% לעומת 0.9% ו-0.2% בשתי הקבוצות האחרות.

בכלל קבוצת המטופלים, השכיחות של היפרקליקמיה חמורה פחתה מ-4 אירועים לכל 100 שנות מטופל לפחות מ-1 . האירועים של היפוגליקמיות מינוריות עלו מ-1.6 ל-1.8 פר שנת מטופל.

החוקרים מסכמים כי במחקר זה, התחלת הטיפול באינסולין הייתה מאוחרת מידי מבחינת מהלך המחלה ורמת היישום של ההנחיות הבינלואמיות לטיפול הייתה נמוכה. התחלת הטיפול באינסולין דטמיר פעם ביום הייתה קשורה עם שיפור ניכר בשליטה הגליקמית, ולא הייתה קשורה עם עלייה בהיפוגליקמיות חמורות או עלייה במשקל.

Endocr Pract. 2013 Jan 21

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה