Diabetes

סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת (BMC Ophthalmol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Ophthalmology עולה כי שיעור האוטמים הלבביים והאירועים המוחיים גבוה יותר בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת (DME או Diabetic Macular Edema) בהשוואה לחולי סוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סיבוכים מיקרו-וסקולאריים ומאקרו-וסקולאריים בחולי סוכרת נובעים מהיפרגליקמיה כרונית, וככל הנראה בעלי פתופיזיולוגיה חופפת. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את שיעורי ההיארעות של אוטמים לבביים ואירועים מוחיים בחולים מאושפזים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, בהשוואה לחולי סוכרת ללא מחלה של הרשתית.

החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 3,519 חולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת וקבוצת ביקורת שכללה כ-10,000 חולי סוכרת ללא מחלה של הרשתית, שתאמו בגיל ומין.

יחס השיעור המתוקנן לאוטמים לבביים עמד על 2.50 (p<0.001) בחולים עם בצקת מקולארית על-רקע סוכרת, בהשוואה לקבוצת הביקורת. גורמים שניבאו אוטמים לבביים כללו מחלת לב, היסטוריה של אוטם לבבי חד וטיפול קודם בנוגדי-טסיות או נוגדי-קרישה. יחס השיעור המתוקן לאירועים מוחיים עמד על 1.98 (p<0.001) בחולים עם DME, בהשוואה לביקורות עם סוכרת בלבד. גורמים שניבאו אירועים מוחיים כללו הפרעת קצב לב, מדד Charlson לתחלואות נלוות, היסטוריה של אירועים מוחיים, היפרליפידמיה ומחלות צרברווסקולאריות אחרות.

מדובר באחד המחקרים המעטים עם גודל מדגם מספק להערכה מדויקת של הקשר בין בצקת מקולארית על-רקע סוכרת ובין סיבוכים קרדיווסקולאריים.

BMC Ophthalmol. 2012;12(11)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה