Diabetes

הערכת תוצאות טיפול חד-יומי ב-Detemir כאינסולין בזאלי בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Clinical Pharmacology: Advances and Applications)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Pharmacology: Advances and Applications מדווחים חוקרים כי תוצאות מחקרים שונים בספרות הרפואית תומכים במשטר טיפול חד-יומי ב-Insulin Detemir   (לבמיר) בלבד או בשילוב עם זריקות אינסולין סביב ארוחות או טיפול בתרופות פומיות נגד סוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Insulin Detemir , אנאלוג ארוך-טווח של אינסולין בזאלי, מאושר כמתן פעם או פעמיים ביום בחולים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2. הפרוטוקולים בחלק מהמחקרים המוקדמים להערכת הטיפול התמקדו במתן שתי זריקות ביום, מה שהוביל ככל הנראה לתחושה הרווחת כי במרבית החולים מומלץ מתן הטיפול פעמיים ביום. בסקירה הנוכחית סקרו החוקרים את התוצאות ממחקרים פרמקוקינטיים ופרמקודינאמיים, מחקרים תצפיתיים ומחקרים מבוקרים להערכת טיפול חד-יומי או דו-יומי ב- Detemir בחולים עם סוכרת מסוג 2, במטרה לקבוע את היעילות והבטיחות של משטר טיפול חד-יומי.

החוקרים מדווחים כי ל- Detemir עקומת זמן-פעולה די שטוחה ומשך פעולה של עד 24 שעות בחולים עם סוכרת מסוג 2. מינון חד-יומי הינו המשטר הנפוץ ביותר למתן Detemir עליו דווח במחקרים תצפיתיים, ומחקרים קליניים מבוקרים מצאו כי טיפול חד-יומי מביא לאיזון רמות HbA1c כאשר Detemir ניתן לבדו או בשילוב עם זריקות אינסולין סביב ארוחות או תרופות פומיות לטיפול בסוכרת.

במחקרים קליניים השוואתיים, ל- Detemir היה פרופיל זמן-פעולה ומשך פעולה דומה לזה של Insulin Glargine (לנטוס), אנאלוג ארוך-טווח אחר של אינסולין, עם שונות קטנה יותר בין משתתפים. טיפול חד-יומי ב- Detemir לווה בעליה קטנה יותר במשקל, אם בכלל, בהשוואה למשטרי הטיפול האחרים.

בחולים בהם לא הושג איזון של רמות הסוכר בדם עם מינון בזאלי של Detemir פעם ביום, הוספת זריקות אינסולין סביב הארוחות הובילה לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם, להפחתת אירועי היפוגליקמיה לאחר ארוחות והפחתת המינון היומי הכולל של Detemir , בהשוואה לטיפול ב- Detemir בשתי זריקות יומיות.

מעורבות צוות מולטי-דיציפלינרי והקפדה על גישה הוליסטית בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 מומלצים להשגה ושמירה על תוצאות הטיפול הטובות ביותר עבור החולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקרים רבים בספרות הרפואית תומכים ביעילות, בטיחות וישימות הטיפול החד-יומי ב- Detemir . בנוסף, טיפול חד-יומי ב- Detemir דומה ביעילותו לתוצאות טיפול בשתי זריקות יומיות בכל הנוגע לאיזון רמות הסוכר. מהנתונים עולה כי טיפול חד-יומי ב- Detemir מביא לאיזון רמות HbA1c ומלווה בעליה קטנה יותר במשקל הגוף, אם בכלל, בהשוואה למשטרי טיפול אחרים. מומלץ לשקול הוספת זריקות אינסולין סביב ארוחות בחולים עם איזון לא מספק של רמות הסוכר בדם עם טיפול חד-יומי ב- Detemir .

Clinical Pharmacology: Advances and Applications

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה