Diabetes

תגובת האגודה לסוכרת נעורים להודעת יו”ר הסתדרות המורים בנוגע לאחיות בתי הספר

תגובה להודעתו של רן ארז בנוגע לאי סיוע לתלמידים חולי סוכרת

מאת: האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל

מדי יעקובזון, מנכ”ל האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל: “אנו מקווים כי הוראתו של רן ארז לא תביא דם על ידיו וחיי אף ילד לא יהיו על מצפונו.  אנו מבינים את כי רן ארז חותר לפתרון האחיות בבתי הספר ומעודדים זאת, אך לא על חשבון הפקרת והזנחת הילדים הסוכרתיים”.

בעקבות הודעתו של רן ארז מתאריך 25.1.2012 בנוגע לאי סיוע לתלמידים חולי סוכרת:

רן ארז, יו”ר ארגון המורים, קיבל החלטה להפקיר ילדים סוכרתיים הלומדים במערכת החינוך בישראל.

ההחלטה תיפגע קשות בילדים עצמם, באיכות חייהם ובבריאותם וכן בהוריהם ובסביבתם.

מדובר בהחלטה לא הומנית שלא רואה למול עיניה את הילדים ובריאותם.

המאבק אשר ארגון המורים מנסה לעשות וההישגים שהוא מעוניין להשיג בדמות תגבור מערכת החינוך בצוותים רפואיים לא יהיו על גבם של הילדים הסוכרתיים.

סוכרת נעורים הינה ‘מצב רפואי’ אשר איננו דורש מסגרת חינוך מיוחד (בדומה לאסטמה) ומתן הוראה להימנע ממתן סיוע לילד בייחוד בפעולות אשר אינן דורשות ידע ורקע רפואי אך מצילות חיים בזמן אמת הינה בגדר הפקרת הילדים החולים.

בנוסף לכך, הוראתו של מר ארז נוגדת את הנהלים הקבועים בחוזר מנכ”ל משרד החינוך.  צוות בית הספר מחויב לקבל הדרכה על מחלת הסוכרת בתחילת כל שנת לימודים מצוות רפואי וכן הדרכה אודות בדיקת דם עצמיות בשטח בית הספר.  בנוסף לכך, זריקת גלוקגון בתוקף צריכה להיות בשטח בית הספר למקרה חירום.

יש לציין כי אחריות הילד בשעות פעילות בית הספר הינה על הצוות החינוכי בלבד.  במידה  ונמצא בשטח בית הספר גורם רפואי מוסמך יהיה הוא זה אשר ייתן את הטיפול.  במידה ואיננו בנמצא יהיה הצוות החינוכי אחראי לכך.

נבקש ממר רן ארז ללמוד ולשנן את הנהלים הקבועים בחוזר מנכ”ל לפני פרסום הודעה המעוררת הדים ודאגה מוצדקת בקרב ההורים לילדים החולים בסוכרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה