Diabetes

משאבת אינסולין במעגל סגור הינה אמצעי בטוח ויעיל בנשים הרות (Diabetes Care

מתן אינסולין במסגרת מערכת במעגל-סגור יעילה לפחות כמו טיפול במשאבת אינסולין , כך עולה ממחקר חדש מבריטניה בנשים הרות עם סוכרת מסוג 1. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Diabetes Care .

לדברי החוקרים, כרגע מוקדם מדי לקבוע כי מערכת במעגל-סגור תשמש כתחליף למשאבת אינסולין. ניתן לומר כי התועלת של מערכת במעגל-סגור עשויה להיות טובה לפחות כמו טיפול כמעט-אופטימאלי בזריקות תת-עוריות רציפות של אינסולין (CSII , או Continuous Subcutaneous Insulin Infusion , או משאבת אינסולין) ונשים הרות רבות מתאמצות להקפיד על טיפול כמעט-אופטימאלי במהלך ההריון. התועלת הגדולה ביותר של מערכת במעגל-סגור צפויה בנשים עם איזון ירוד של רמות הסוכר בדם. בנשים עם איזון כמעט אופטימאלי של רמות הסוכר בדם, לא צפויה תועלת רבה למערכת במעגל-סגור.

מדגם המחקר כלל 12 נשים הרות עם סוכרת מסוג 1, מאוזנת-היטב, במטרה להשוות בין שתי גישות הטיפול באינסולין. נשים במחקר הקפידו על פעילות יומית תקינה ופעילות גופנית שגרתית. בדיקות נערכו בשבוע 19 ובשבוע 23 להריון. התוצא העיקרי של המחקר היה משך הזמן של רמות סוכר בדם בטווח.

מהתוצאות עולה כי אין הבדל בתוצא העיקרי עם טיפול במערכת במעגל-סגור (81%) ומשאבת אינסולין (81%). מספר אירועי היפוגליקמיה היה גבוה יותר עם טיפול במשאבת אינסולין (20 אירועים, 17 מהם תסמיניים), בהשוואה לטיפול במערכת במעגל-סגור (13 אירועים, שמונה מהם תסמיניים). אחוז זמן היפוגליקמיה ל-45 מ”ג לד”ל ומטה היה גבוה יותר משמעותית עם טיפול במשאבת אינסולין, בהשוואה למערכת במעגל סגור, ואינדקס ריכוז סוכר נמוך בדם (מדד של משך והיקף היפוגליקמיה) היה טוב יותר משמעותית עם מערכת במעגל-סגור, בהשוואה למשאבת אינסולין.

משך זמן רמות סוכר בטווח במהלך הלילה היה גבוה מאוד בשתי קבוצות המחקר: 100% עם מערכת במעגל-סגור ו-95% עם משאבת אינסולין.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Diabetes Care 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה