Diabetes

בדיקה אקראית של ריכוז הסוכר בדם לזיהוי סוכרת סמויה בהריון (Diabetes Care)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים כי בדיקה אקראית של ריכוז הסוכר בדם בשלב מוקדם במהלך ההיריון, עשויה לסייע בזיהוי נשים עם סוכרת סמויה.

כיום, המוקד הינו על רמות סוכר בצום וערכי HbA1c לזיהוי סוכרת סמויה בהריון. החוקרים ממליצים לרופאים לשקול בדיקות סוכר אקראיות כחלק מבדיקות הסקר  במהלך ההיריון.

במסגרת המחקר, בחנו החוקרים את תוצאות בדיקה אקראית של רמות הסוכר בדם לאבחנה של סוכרת סמויה בהריון. הם ערכו סקירה של הנתונים המיילדותיים אודות 17,852 הריונות, סביב הביקור הראשון לפני הלידה.

רמות הסוכר בדם עלו על 126 מ”ג לד”ל ב-18.6% מההריונות. ב-12 נשים בהן בוצעה בדיקת OGTT (Oral Glucose Tolerance Test) ריכוז הסוכר בדם עלה על 200 מ”ג לד”ל.

בשלב מסוים במהלך ההיריון, 3,007 נשים עברו בדיקת OGTT.

מכל הניתוחים הסטטיסטיים עולה כי לבדיקה אקראית של ריכוז הסוכר בדם ערך מנבא שלילי של מעל 98% לסוכרת סמויה במהלך ההיריון.

החוקרים סבורים כי בדיקה אקראית של ריכוז הסוכר בדם לפני הלידה עשויה לשמש כבדיקת סקר רגישה לזיהוי סוכרת סמויה בהריון. למרות שרמת סף של מעל 126 מ”ג לד”ל הינה סבירה, הם מאמינים כי יש לערוך מחקרים נוספים בכדי לקבוע את הסף בו יש להמליץ על השלמת בדיקת העמסת סוכר (OGTT).

הממצאים חשובים במיוחד לאור מגיפת ההשמנה והסוכרת, עם עדויות לחשיבות היפרגליקמיה אימהית יחסית על היילוד בעתיד. החוקרים חשים כי זהו הזמן להתייחס ברצינות לסוכרת הריונית, כולל סוכרת סמויה בהריון.

Diabetes Care 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה