Diabetes

התועלת של Linezolid בטיפול בחולי סוכרת עם דלקת ריאות על-רקע MRSA (מתוך הכנס השנתי ה-51 של Interscience Conference on Amtimicrobial Agents and Chemotherapy)

בחולי סוכרת עם דלקת ריאות נוזוקומיאלית עקב MRSA (Methicillin-Resistant Staphylococcus Aureus), הטיפול ב- Linezolid(זיבוקסיד) נמצא עדיף על Vancomycin מבחינת הצלחה קלינית ומיקרוביולוגית, כך מדווחים חוקרים משיקגו בכנס השנתי ה-51 של Interscience Conference on Amtimicrobial Agents and Chemotherapy. עם זאת, במטופלים לא סוכרתיים , תוצאות הטיפול בשתי התרופות היו דומות.

החוקרים הציגו את תוצאות ניתוח פוסט-הוק של תת-קבוצה של חולים ממחקר ZEPHyR, מחקר אקראי בשלב IV, כפל-סמיות, רב-מרכזי, להערכת Linezolid בהשוואה ל-Vancomycin בחולים עם דלקת ריאות נוזוקומיאלית על-רקע MRSA.

החוקרים העריכו את התוצאות 7-30 ימים לאחר תום הטיפול ב- Linezolid במינון 600 מ”ג, פעמיים ביום, בהשוואה לטיפול ב-Vancomycin במינון 15 מ”ג לק”ג, פעמיים ביום, תוך התאמה לפינוי קריאטינין.

שיעורי ההצלחה הקלינית בתום הטיפול בקרב 87 חולי סוכרת שטופלו ב- Linezolid עמדו על 58%, בהשוואה ל-39% מ-96 חולי הסוכרת שטופלו ב-Vancomycin (p=0.03). שיעורי הצלחה מיקרוביולוגית עמדו על 59% עם Linezolid לעומת 41% עם Vancomycin (p=0.03).

שיעורי התמותה לאחר 28 ימים, תופעות לוואי עקב הטיפול התרופתי, תופעות לוואי חמורות ושיעורי הפסקת הטיפול התרופתי היו דומים בין שתי הקבוצות.

בקרב חולים לא-סוכרתיים, שיעורי ההצלחה הקלינית עמדו על 53% ב-137 החולים שטופלו ב- Linezolid ו-49% בקרב 128 החולים שטופלו ב-Vancomycin (p=0.60). שיעורי הצלחה מיקרוביולוגית עמדו על 56% עם Linezolid, בהשוואה ל-50% עם Vancomycin (p=0.37).

בדומה לקבוצת חולי הסוכרת, שיעורי התמותה, תופעות לוואי ושיעורי הפסקת הטיפול התרופתי היו דומים בשתי הקבוצות.

למרות שלא ניתן להסיק מסקנות חד-משמעיות על-בסיס מחקר רטרוספקטיבי, לממצאים חשיבות רבה ועשויים לסייע בבחירת הטיפול בחולים עם דלקת ריאות נוזוקומיאלית.

מתוך הכנס השנתי ה-51 של Interscience Conference on Amtimicrobial Agents and Chemotherapy

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה