Diabetes

האם קיים קשר בין מנופאוזה ובין הסיכון לסוכרת בנשים בסיכון-גבוה? (Menopause)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים כי אין קשר בין מנופאוזה טבעית ובין הסיכון לסוכרת בנשים בסיכון-גבוה.

החוקרים כותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי למנופאוזה אין השפעה נוספת על הסיכון לסוכרת. הם מסבירים כי מנופאוזה הינה צעד אחד מבין צעדים קטנים רבים, כחלק מתהליך הזקנה, ואין המשמעות כי המצב הבריאותי של הנשים יחמיר בעקבות המעבר הנ”ל.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין מצב מנופאוזה ובין הסיכון לסוכרת בנשים עם אי-סבילות לסוכר ולבחון אם מצב המנופאוזה ישפיע על התגובה להתערבויות למניעת סוכרת. המשתתפות במחקר לקחו חלק בתכנית Diabetes Prevention Program. מדגם המחקר כלל 708 נשים לפני-מנופאוזה, 328 נשים לאחר מנופאוזה טבעית ו-201 נשים לאחר כריתת שחלות דו-צדדית.

החוקרים לא מצאו קשר בין מנופאוזה טבעית או כריתת שחלות דו-צדדית ובין הסיכון לסוכרת, לאחר תקנון לגיל. בקרב נשים שחולקו באקראי להתערבות לשינוי אורחות חיים, בקרב אלו לאחר כריתת שחלות דו-צדדית יחס הסיכון לסוכרת היה נמוך יותר (HR = 0.19). עם זאת, אין מספיק נתונים בכדי לקבוע אם המגמה אינה תלויה בטיפול הורמונאלי. לא תועדו הבדלים מובהקים בקבוצת המטופלות במטפורמין או בקבוצת הפלסבו.

בקרב נשים בסיכון גבוה לסוכרת, לא נמצא קשר בין מנופאוזה טבעית ובין הסיכון לסוכרת. בקבוצת הנשים לאחר שינוי אורחות חיים נרשמה ירידה בסיכון לסוכרת עם כריתת שחלות דו-צדדית.

Menopause. 2011;18:857-868

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה