Diabetes

רמת HbA1c עשויה לעזור לסווג מטופלים עם סכרת לקבוצות סיכון קרדיווסקולרי (מתוך Arch Intern Med)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יולי של כתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי סיווג מטופלים עם סכרת לפי רמת HbA1c עשוי לשפר את ניבוי ההתפתחות של מחלה קרדיווסקולרית.

כיום מקובל לסווג את כל המטופלים הסכרתיים לקטגוריית סיכון קרדיווסקולרי גבוה (מעל 20% במשך 10 שנים). במחקר פרוספקטיבי זה השתתפו מעל 24,000 נשים (מתוכן 685 עם אבחנה של סכרת בתחילת המחקר) ומעל 11,000 גברים (מתוכם 563 עם אבחנה של סכרת בתחילת המחקר). החוקרים עקבו אחר משתתפים אלה במשך 10 שנים ויותר בשאלת התפתחות מחלה קרדיווסקולרית (cardiovascular disease CVD ).

סך של 125 ארועי CVD ארעו בנשים עם אבחנת סכרת, 666 בנשים ללא סכרת, 170 בגברים עם סכרת, ו-1382 בגברים ללא סכרת. החוקרים חישבו סיכון התפתחות CVD עבור גברים ונשים בנפרד לפי גורמי סיכון מקובלים, וכן עם הוספת רמת HbA1c עבור המשתתפים עם אבחנה של סכרת.

החוקרים מצאו כי בנשים מודל חישוב הסיכון שכלל רמת HbA1c שיפר את ניבוי הסיכון ל-CVD באופן מובהק (P<0.001 ). החוקרים מצאו שיפור של סיווג המטופלים (net reclassification improvement NRI ) של 26.7% (P=0.001 ). בגברים שיפור הניבוי היה מתון יותר, אך עדיין מובהק סטטיסטית (P=0.02 , עם NRI של 9.2%, P=0.04 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי גם בגברים וגם בנשים עם אבחנה של סכרת, הכנסת ערך HbA1c למודל חישוב הסיכון להתפתחות מחלה קרדיווסקולרית שיפר את יכולת הניבוי של המודל בהשוואה למודל הקלאסי.

Arch Intern Med. July, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה